سایت انجمن تخصصی تیراندازی تفنگدار
قوانین انجمن - نسخه‌ی قابل چاپ

+- سایت انجمن تخصصی تیراندازی تفنگدار (http://tofangdar.ir/forum)
+-- انجمن: قوانین انجمن و اخبار (http://tofangdar.ir/forum/forumdisplay.php?fid=58)
+--- انجمن: قوانین انجمن و تالار گفتگو (http://tofangdar.ir/forum/forumdisplay.php?fid=59)
+--- موضوع: قوانین انجمن (/showthread.php?tid=20)



قوانین انجمن - admin - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱

قوانین و اساسنامه


کاربران گرامي، جهت عضویت در انجمن ها باید با قوانین زیر توافق کامل داشته باشید.
قوانین ثبت نام در سایت و استفاده از مطالب:

با تشکر از اينکه سايت ما را جهت مشاهده و فعالیت انتخاب کرده ايد. به لحاظ حفظ قانون سايت و همچنين راحتي کاربران اين قوانين وضع شده است ، که کاربران مي بايست طبق آن عمل کنند . در غير اين صورت مسئولين سايت اين حق را دارند که موضوعات ، مقالات ، اخبار و تمامي توضيحات و در برخي مواقع اكانت آن کاربر را از سايت حذف نمايند. اين قوانين به صورت کامل در زير منتشر شده اند و ممكن است در هر زمان تغيير كند . لطفاً جهت مشاهده آخرين قوانين سايت به پيغامهايي که ممکن است برخي از روزها به هر نحوي به اطلاع كاربران ميرسد دقت فرماييد. اين قوانين بلااستثناء مي باشند و در رابطه با تمامي كاربران از جمله تازه وارد ، فعال ، همكاران سايت ، مديران انجمن ها و... اجرا خواهند شد.. پس از خواندن دقيق اين قوانين میتوانید فعالیت خود را در فوروم آغاز نمایید.

1) تمامي کاربران مي بايست در هنگام ثبت نام در سايت ، از کلمات مناسب جهت استفاده در نام کاربري خود استفاده نمايند.(از نامگذاری هایی نظیر حروفهای نا مشخص و نا مفهوم و همچنین اعداد مثل 12345... و موارد اینچنینی جدا خود داری نمایید)در صورت مشاهده کلمات رکيک و نامناسب، اكانت آن كاربر در اولين فرصت حذف خواهد شد و دسترسي وي به انجمنها قطع خواهد شد حتي المقدور نام كاربري را با حروف انگيسي به جاي فارسي ايجاد نماييد و استفاده از نامهای بی مفهوم و بی معنی و نامرتبط با سایت پرهیز نماید.همچنين پس از عضويت امكان لغو عضويت توسط كاربر وجود نخواهد داشت.  ارایه اطلاعات درست و واقعی ازجمله شماره تماس و ... الزامیست و در صورت عدم صحت آن نام کاربری مربوطه حذف میگردد.

2) در هنگام ارسال پيام در انجمن ها از کلمات مناسب استفاده نمايید. 

3) هنگام ارسال سوالات و مشکلات و پيغامهاي خود از يک موضوع مناسب استفاده نمايید. اين موضوع مي بايست در رابطه با سوال ، مشکل و يا پيغام ايشان باشد. از انتخاب عناويني از جمله كمك ، تورو خدا كمكم كنيد ، خيلي مهم ، هر كي ميتونه جواب بده ، نياز به پاسخ فوري ، يك برنامه ، چطوري ميتونم ، كرك برنامه و جملاتي شبيه به اين پيغامها جدا خودداري نماييد كه طبق قوانين با شما بر خورد خواهد شد. راهنمايي در اين زمينه :*براي انتخاب موضوع ميتوانيد از كلمات كليدي سوال خود استفاده كنيد. 

4) در هنگام ایجادتاپیک یا مطرح کردن سوالات خود، انجمن مناسب راانتخاب نمایید.

5) لطفا" از ارسال تاپیکهای تکراری جدا" خودداری فرمایید. قبل از ایجاد تاپیک یا طرح سوال با استفاده ازگزینه جستجو از عدم وجود مطلب ارسالی در انجمن ها مطمئن شوید.. از نوشتن یک سوال و یا یک نامه درانجمن های مختلف خودداریفرماییید

6) در صورتي که مايل به ارسال مطلبي از يک سايت ديگر مي باشيد ، حتماً منبع آن را ذکر نماييد. در صورتي که مطلب يا موضوع مذکور نوشته شده توسط شخص خاصي بود ، حتماً نام وي را ذکر نماييد.

7) در هنگام ساختن امضا در مشخصات شخصي خود ، از تبليغات تجاري (سايت و غير) خودتان و ديگران جدا خودداري نماييد. در صورتي كه سايت شما فعاليت آموزشي و يا فرهنگي دارد با ذكر فعاليت سايت و هماهنگی با مدیریت سایت براي شناساندن آن به كاربران ميتوانيد امضا را به سايت خود لينك دهيد البته توجه داشته باشيد كه امضا بايد كوتاه باشد . همچنين در سايت محلي در انجمن ساخته شده است که شما مي توانيد از آن جهت تبليغ سايت و کارهاي خود با هماهنگی ادمین سایت استفاده نماييد. در صورتي که به غير از اين عمل شود حساب آن کاربر در اولين فرصت حذف خواهد شد. (قرار دادن لینک فتوبلاگها و گالری های عکس شخصی در امضاء بلامانع است).همچنین از قرار دادن هرگونه شعر و یا متن٫به هر زبانی که بی ربط به مبحث تیراندازی است خود داری نمایید.در غیر اینصورت امضاء شما توسط مدیران ویرایش خواهد شد.

8) لطفاً از ساخت بيشتر از يک حساب در سايت جداً خودداري فرماييد. در صورت مشاهده بيشتر از يک حساب از طرف يک کاربر ، تمامي آنها حذف خواهند شد و دسترسي وي به انجمنها قطع خواهد شد. 

9) ارسال مباحث و مسائلي که باعث آزار و اذيت ديگران شود در سايت ممنوع مي باشد. فقط موارد مثبت مانند برنامه ها و آموزش موارد مفید و مشابه که براي کاربران مفيد واقع شود، مجاز است. در صورتي که غير از اين عمل شود آن اكانت در اولين فرصت حذف خواهد شد 

10) در صورت داشتن انتقاد از يک مدير لطفا در صورت تمايل به وسيله پيغام خصوصي آنرا براي آن مدير ارسال نمائيد، چنانچه انتقاد و يا اعتراض نسبت به عمل يا رفتار مديري در انجمن داريد لطفا آنرا فقط از طريق پيغام خصوصي براي مدیریت سایتAdmin ارسال نمائيد تا به موضوع رسيدگي و در صورت لزوم مشورت هاي لازم انجام شود. همچنين ميتوانيد از قسمت تماس با ما براي مدير انجمنها ايميل ارسال کنيد.

11) لطفاً در هنگام طرح سوالات خود آنها را به صورت جداگانه مطرح فرماييد. بدين معني که در صورتي که سوالهاي گوناگوني داريد ، آنها را در چندين ارسال مطرح نماييد و از مطرح کردن تمامي سوالات در يک ارسال خودداري فرماييد . /p> 

12) لطفاً در هنگام جواب دادن به سوالات از به کار گيري الفاظ و جملاتي که باعث دلسردي کاربر سوال کننده شود خودداري فرماييد. اين را بدانيد که اين سايت محل آموزش است و کساني هستند که سوالهايشان بسيار ابتدايي مي باشد. لذا از به کارگيري کلماتي که باعث شود کاربر به جاي گرفتن جواب سوال خود دلسرد شود اکيداً خودداري فرماييد.

13) لطفاً در صورتي که جواب يک سوالي را نمي دانيد از ارسال مطالبي که باعث شلوغ کردن آن ارسال ( يا سوال ) شود خودداري فرماييد. در صورتي که بحث خاصي داريد مي توانيد براي خودتان يک بحث عمومي باز کنيد.

14) از نوشتن نامه هاي تجاري و يا تبليغات تجاري پرهيز كنيد. در صورتي كه ارسال هاي مذكور مربوط به تبليغات تجاري باشند توسط مديران حذف خواهند شد و در صورت تكرار اين عمل توسط كاربر ، آن اكانت براي هميشه بسته خواهد شد.

15)لطفاْ از ارسال پست هاي تكراري خودداري فرماييد. پست هاي تكراري توسط مديران به سرعت حذف خواهند شد و در صورتي كه كاربر قصد تبليغ و يا نمايش يك مطلب در تمامي انجمن ها را داشته باشد ، تمامي آن ارسالها حذف خواهند شد. چرا كه اين كار باعث اذيت كاربران ديگر مي شود. در صورت تكرار اين عمل از سوي كاربر ، اكانت وي نيز در اولين فرصت حذف خواهد شد.

16) مسئوليت تمامي فايلها و يا تصاوير و ... كه از طريق سايت رد و بدل ميشوند بر عهده كاربر فرستنده ميباشد و سايت در قبال اين گونه مسايل هيچ تعهدي در زمينه سالم بودن آنها، ويروسي نبودن آنها و ... ندارد. ما به شما پيشنهاد ميكنيم حتما پس از دريافت فايلها و ... آنها را قبل از استفاده توسط نرم افزارهايي كه كار ويروس يابي و اسكن فايلها را بر عهده دارند ، چك نماييد.

17) براي امنيت بيشتر جهت گرفتن پاسخ سوال از انجمنها استفاده نماييد در صورتي كه مستقيما با يك كاربر از طريق ايميل ، چت و يا هر طريقه ديگري ارتباط داشته باشيد سايت هيچ گونه تعهدي در مقابل بوجود آمدن مشكالات احتمالي نخواهد داشت.
وظیفه هر کاربر ارسال سوال در بخشهای عمومی فوروم میباشد.بنابراین از ارسال سوال به پیامهای خصوصی مدیران و دیگر کاربران خودداری نمایید، در غیر این صورت با کاربر برخورد خواهد شد.

18) در صورت مشاهده هر گونه بي احترامي به كاربران ديگر و مديران و مسئولان سايت با كاربر مربوطه برخورد خواهد شد و در صورت لزوم دسترسي وي به انجمنها قطع خواهد شد.

19) تغير نام كاربري فقط توسط مدير سايت Admin و یا Forum Managerمجاز است . چنانچه تمايل به تغيير نام كاربر خود داريد براي ادمین سايت یا مدیر کل فوروم پيغام خصوصي ارسال نماييد و در آن پيغام نام كاربري قبلي ، نام كاربري جديد و آدرس ايميل خود را قيد نماييد.

20) لطفاْ در زمان مطرح كردن مطلبي در انجمنها ، به مسايل و قوانين جمهوري اسلامي احترام بگذاريد و از قرار دادن مطالب و تصاوير مخالف با آن جداْ خودداري فرماييد. ضمناْ از نوشتن هرگونه مسايل مربوط به سياست خودداری كنيد كه در غیر اين صورت ، دسترسي كاربر براي هميشه به سايت قطع خواهد شد و همچنین کلیه مسولیت نوشته های وی بر عهده نویسنده آن خواهد بود.   

21) چنانچه تاپيک و يا پيغامي از کاربران توسط مديري در انجمن حذف و يا ويرايش شد در صورت داشتن سوال در اين رابطه و يا خواهان جويا شدن علت موضوع لطفا براي مدير آن انجمن يک پيغام خصوصي* ارسال کرده و سوال خود را به صورت خصوصي* مطرح کنيد تا آن مدير نيز در اينباره شمارا راهنمايي و جواب سوالات شمارا بطور کامل بدهد. در صورت مطرح کردن سوال در اين رابطه و يا جويا شدن علت موضوع در انجمن هاي عمومي، آن ارسال و يا تاپيک زائد سريعا حذف خواهد شد و شما نيز جواب سوال خودرا دريافت نخواهيد کرد.

22) در صورت ملاحظه هرگونه مسايل خلاف قوانين انجمن از يک کاربر در صورت تمايل آدرس تاپيک را براي مدير آن انجمن ارسال نمائيد یا پست نامربوط را به وسیله دکمه گزارش به مدیران گزارش کند تا سريعا به موضوع رسيدگي شود، چنانچه کاربري خود بجاي مدير در زمينه اي تصميم گيري و شخصا با کاربر ديگري برخورد کند سريعا ارسال کاربر تذکر دهنده حذف و به او اخطار داده خواهد شد و نهایتا دسترسی آن قطع خواهد شد.

23) در صورت ملاحظه هرگونه ارسال تمسخر آميز، توهين آميز و يا مسايل و مشکلات شخصي در مورد يک کاربر و يا يک مدير در انجمن ها آن ارسال سريعا حذف و در صورت تکرار موجب برخورد با آن کاربر خواهد شد. بدیهیست مشکلات شخصی باید در پیام خصوصی مطرح شود نه در صحن فوروم

24) هرگونه تاپيک و ارسال اعتراض آميز و يا انتقاد آميز در رابطه با يک کاربر و يا مدير بدون اخطار قبلي و سريعا حذف خواهد شد و در صورت تکرار موجب برخورد با آن کاربر خواهد شد.
انتقاد از فوروم و سایت در جهت رشد فوروم میبایست در بخش مربوطه انجام گیرد.
چنانچه قصد انتقاد از کاربری را دارید،میبایست آنرا با ادمین و یا فوروم منیجر(مدیرکل فوروم) سایت در میان بگذارید.

25) هرگونه بحثي که موجب انحراف تاپيک ها از مسير اصلي خود بشود که به نوعي برخلاف قوانين انجمن باشد در صورت تشخيص مديران، در صورت لزوم تاپيک و يا بحث هاي اضافه حذف خواهد شد و یا به بخش مضوعات بیربط ارسال خواهد شد. بنابراين کاربران موظف هستند از تاپيک هاي ارسال شده خود مراقبت کنند و از منحرف شدن آن جلوگيري کنند. در صورتي که کاربري باعث انحراف تاپيک هاي ارسالي شما شد ميتوانيد لينک تاپيک را براي مدير آن انجمن ارسال نمائيد تا در صورت لزوم با آن کاربر برخورد شود. 

26) قانون حق كپي: در صورتي كه ميخواهيد از مباحث و آموزشهايي كه در اين انجمنها ذكر شده است در جايي ديگر و يا در سايت خود استفاده كنيد ذكر نام سايت و نام نويسنده مطلب الزاميست و در صورت امكان لينك پيغام را هم براي اطلاعات بيشتر ذكر نماييد. کلیه مطالب این سایت تحت قوانین حقوق معنوی میباشد.

27) مسوولیت تمام خریدها و فروشها به عهده خود کاربران میباشد و سایت و مدیران و تمامی عوامل وابسته به سایت هیچ گونه مسوولیتی در قبال اجناس فروخته و یا خریداری شده ندارند.پس لطفا در زمان خرید به تمامی جوانب دقت فرمایید تا دچار مشکل نشوید.
تعیین قیمتها نیز به عهده کاربران میباشد و گرانفروشی و کم فروشی آنها به عهده سایت نمیباشد.

28)همه قوانینی که نشانگر فرهنگ انسان متمدن بوده و پاسدار شعور بشری میباشند ، در این سایت قابل اجرا هستند.

29)زبان رسمي اينجا فارسي است. لطفا پينگليش ننويسيد.در صورتی که پستی به هر دلیلی به صورت پینگلیش یا زبان دیگری نوشته شود٬ سریعا حذف خواهد شد.


30)از فرستادن SPAM ، رفتار موهن و رکيک و بدگويانه بپرهیزید. همچنین نوشته های نژاد پرستانه در این سایت جایی ندارند. این سایت یک پایگاه بین المللی بوده و همه انسان ها ، قوم ها و ملیت ها را برابر میداند.

31)احوال پرسي و چاق سلامتي در فروم ممنوع است.

32)بازكردن ID و قرار دادن آواتار تحت عناوین سياسي٬مذهبی و يا غير اخلاقي ، واژه های زشت و رکيک و يا نام افراد منفور در تاریخ ممنوع است.

33)جهت جلوگیری از بحثهای سیاسی و مذهبی ارسال هر گونه پست مذهبی٫رفرنس از سایتهای مذهبی و هرچیز مربوط به آن کاملا در سایت ممنوع و در صورت مشاهده سریعا حذف خواهد شد.
همچنان عنایت داشته باشد محل امضاء ٬آواتار و ...شما فقط مطعلق به تجهیزات و مسائل مرتبط با موضوع سایت میباشد و قرار دادن هرگونه متن ٫شعارهای مذهبی٬شعر٬تصویر و ....ممنوع میباشد و در صورت تکرار حق امضاء از کاربر گرفته خواهد شد.همچنین این موارد بدون اطلاع کاربر حذف خواهند شد

34) مطالب بدون پشتوانه علمی و عملی که باعث انحراف خواننده شوند بدون اطلاع،توسط مدیران پاک خواهند شد.

با خواندن اين قوانين شما مسئوليت رفتار و ارسالهاي خود را در سايت به عهده خواهيد گرفت. در صورتي که از قوانين مذکور حمايت نکنيد (در صورت امكان) به شما اخطار داده خواهد شد و در صورت تکرار حساب شما از سايت حذف خواهد شد.

این قوانین با توجه به شرایط تغییر خواهند کرد٬همه کاربران موظف هستند تا با سر زدن به بخش قوانین از تغییرات آگاهی پیدا کنند و مسئولیت عدم آگاهی آنها بر عهده انجمن نمیباشد.

با اميد به اينکه با به کارگيري قوانين سايت و دستورالعملهايي که در آينده به آنها اضافه خواهد شد بتوانيم رضايت شما کاربر گرامي را جلب کنيم, به اميد ساعات خوش در هنگام مشاهده اين سايت براي شما.
با کسب اجازه از مدیریت محترم سایت، چند نکته را هم بنده اضافه می کنم:
35-عکس هایی که در سایت قرار می دهید دارای سایز حد اکثر 600x800 و حجم 100 کیلو بایت باشند. در صورتی که احساس می کنید عکس مورد نظر باید با سایز بزرگتر به رویت اعضاء برسد، پس از آپلود عکس در سایت های آپلود سنتر، صرفا لینک عکس را در پست ارسالی درج نمایید.

36-در صورت ایجاد تاپیک جدید، اگر تاپیک در خصوص سلاح یا ابزار خاصی باشد، حتی الامکان ، مطلب ارسال اول به گونه ای باشد که 80 درصد حق مطلب را ادا کرده باشد تا خواننده جدید، با خواندن ارسال اول ، پاسخ سوالات احتمالی خود را یافته باشد.


37- سعی شود مطالب ارسالی حاصل تجربه و مطالعه شخصی ارسال کننده باشد و در صورت عدم دسترسی فیزیکی به مطلب مورد نظر، مانند سلاح، دوربین، شکار خارجی و .... از ترجمه مناسب استفاده گردد و از کپی کردن مطالب بدون مطالعه و دانش کافی پرهیز گردد. این مهم در مورد عکس های ارسالی هم صادق است. برازنده است که عکس ها حاصل عکاسی شخصی باشد و در صورت استفاده از عکس های اینترنتی ، از عکس های مناسب ، گویا و بدون قانون حق تالیف استفاده گردد.