سایت انجمن تخصصی تیراندازی تفنگدار
معرفی تیراندازی بنچ رست و تاریخچه - نسخه‌ی قابل چاپ

+- سایت انجمن تخصصی تیراندازی تفنگدار (http://tofangdar.ir/forum)
+-- انجمن: معرفی رشته های مختلف تیراندازی (http://tofangdar.ir/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- انجمن: انجمن تیراندازی بنچ رست و فیلدتارگت ایران (http://tofangdar.ir/forum/forumdisplay.php?fid=84)
+---- انجمن: بنچ رست و مباحث مربوطه (http://tofangdar.ir/forum/forumdisplay.php?fid=85)
+---- موضوع: معرفی تیراندازی بنچ رست و تاریخچه (/showthread.php?tid=213)



معرفی تیراندازی بنچ رست و تاریخچه - Gunholder - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸

درود

دراین تاپیک به معرفی  و بحث در خصوص تیراندازی بنچ رست میپردازیم،   برای شروع معرفی بسیار مختصری از این رشته خواهم داشت و به زودی مقاله کاملی در این خصوص براتون آماده خواهم کرد.

بنچ رست سبکی از تیراندازی است که در آن تیرانداز مجاز به استفاده از میز (بنچ) و پایه و تکیه گاه سلاح (رست) میباشد، این رشته در سه رده گلوله زنی (سنترفایر) ، خفیف (ریم فایر) و بادی برگزار میگردد و برخلاف تصور عموم فقط مختص به بادی نیست و اتفاقا رسته بادی آن بسیار نوپاست و اصلی ترین رسته آن در رده سنتر فایر یا همون گلوله زنی هست که بالای 1000 یارد تیراندازی میشه . در واقع نمیتوان به صراحت عنوان کرد که بنچ رست رشته ای کاملا جدید است ولی میتوان گفت که این رشته جدیدا توسط برخی تیراندازان و گروه  های تشکیل شده بصورت قانونمند و مدون شکل گرفته و دنبال میگردد. در این رشته که باید در فضای باز انجام شود یکی از چالشهای جدید تیرانداز غلبه بر عوامل جوی و محاسبات مربوط به ان و تاثیرات این عوامل بر بالستیک گلوله  میباشد، یکی از محسنات این رشته عمومیت آن و عدم وجود برخی محدودیتهایی است که در رشته های دیگر وجود دارد، ( مانند عدم محدودیت جنسی و سنی خصوصا در سنین بالا بدلیل استفاده از میز و صندلی در حین تیراندازی و .... ) .

بنچ رست بادی هم اکنون در کشورهای مختلفی در سراسر دنیا به صورت کاملا حرفه ای در رسته های مختلف سلاحهای بادی پی سی پی و فنری و نیترو پیستون در کلاسهای متفاوت اجرا میشود این کلاسها متناسب با مسافت و موارد مختلف با سلاحهای بادی از 16 ژول تا گاها 150 ژول (در اکستریم بنچ رست) در کالیبرهای 4.5 تا 9 میلیمتر تعریف و اجرا میگردند. بنچ رست در ایران هم در رده سنترفایر و ریم فایر در سطح نیروهای مسلح مسبوق به سابقه مختصر و نه مدون میباشد  و در زمینه بادی در جمع های دوستانه هم مسابقاتی غیر رسمی چند مورد محدود انجام گردیده و در سال گذشته هم اولین دوره مسابقات رسمی  قهرمانی کشور در تاریخ 16 مهرماه در باشگاه مهام تهران و دومین دوره مسابقات رسمی ان هم در تاریخ 24 تیر ماه 95 توسط همین انجمن برگزار شد.


ادامه دارد.....ب


RE: معرفی تیراندازی بنچ رست و تاریخچه - Gunholder - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰

درود

دوستان در لینک زیر میتونید قوانین کامل مسابقات بنچ رست رو که توسط انجمن تهیه شده دانلود و مطالعه کنن

http://gunholder.net/bench95/bench95.html


RE: معرفی تیراندازی بنچ رست و تاریخچه - Gunholder - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳

درود
در خصوص تاریخچه بنچ رست در ایران یک تاپیک مجزا در همین بخش مباحث مربوطه به بنچ رست ایجاد شده که علاقمندان میتونن به اون مراجعه کنن