اطلاعیه : به تالار گفتگو انجمن بنچ رست و فیلدتارگت ایران IRBFA خوش آمدید ، در صورت بروز مشکل در ثبت نام لطفا مشکل رو در تالار میهمانان اعلام فرمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود ،

گروه تلگرام انجمن به آدرس زیر فعال میباشد https://t.me/joinchat/AAAAAEGwJN61nqzw34Trbw ادرس کانال تلگرامی انجمن Telegram.me/irbfa آدرسهای فوق را در مرورگر خود کپی و وارد کانال و یا گروه تلگرامی انجمن شوید

توجه :................... برای استفاده از مطالب و مطالعه موضوعات باید در سایت عضو شوید .......... برای عضویت لطفا وارد بخش ثبت نام شوید،........... مراحل ثبت نام ساده و کوتاه میباشند. .............. از آنجا که قوانین این انجمن بادیگر انجمنها متفاوت میباشد٫ لطفا قبل از هرگونه فعالیت در انجمن قوانین را به دقت مطالعه فرمایید. هرگونه فعالیت در انجمن به معنای مطالعه قوانین و پذیرش آن میباشد


امتیاز موضوع:
  • 28 رأی - میانگین امتیازات: 3.18
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شکار اصولی و صحیح
#7
من خیلی کلی و خلاصه وار در مورد شروع فصل جفتگیری پرنده ها مطالبی رو توضیح دادم.دوستان باید زحمت بکشن و شروع این فصل رو تو اقلیمهای خودشون جهت اطلاع بقیه اعضا شرح بدن.چند تا مطلب در این مورد به ذهنم میرسه که خدمتتون عرض میکنم.
-مهمترین دلیلی که هر شکارچی رو موظف میکنه این تاریخها رو بدونه،اینه که ملزم به رعایت ممنوعیت شکار در این بازه زمانی هستیم.با شکار هرکدوم از جفتهای پرنده ها،کل خانواده در معرض خطر از بین رفتن قرار میگیره.
-علاوه بر ممنوعیت شکار در این مدت،یک شکارچی ،که در حقیقت یکی از عناصر پایداری حیات وحش محیط زیست هم به حساب میاد و از بهترین دوستداران محیط زیست محسوب میشه،خودش رو در اختیار حمایت از پرنده ها و حیوانات قرار میده.این حمایت هم میتونه جلوگیری از تخلف شکارکشها و افراد بی وجدان باشه و هم این وظیفه رو به شکارچی واقعی یادآور میشه که در پرورش و نگهداری از تخمها و جوجه های پرنده ها(در مورد توله ها و نوزادان در جای خودش بحث خواهیم کرد)با تغذیه صحیح و پالایش خطرات محتمل کوشا باشه.
-یادآور میشم که دخالت در کار طبیعت باید از روی آگاهی و دانش باشه.مثلا برای حفظ تخمهای یک لانه نمی توانیم ماری رو که داره تخمها رو تهدید می کنه،بکشیم.این میشه دخالت در کار طبیعت که خودش به چرخه حیات وحش صدمه می زنه.
-وظیفه تک تک شکارچیان واقعی اینه که ذهنیت منفی مردم عادی در مورد شکار رو از بین برده و تفاوت شکارچی و حیوان کش رو ضمن اینکه خودش میدونه،به دیگران هم القاء کنه.

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
با شکار آگاهانه به احیای دوباره کشورمان یاری برسانیم.
پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
شکار اصولی و صحیح - توسط bahram-azad - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹، ۰۳:۲۱ ب.ظ
RE: شکار - توسط bahram-azad - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰، ۰۱:۱۷ ب.ظ
RE: شکار - توسط Takkhal - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰، ۰۹:۵۸ ب.ظ
RE: شکار - توسط bahram-azad - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱، ۰۷:۳۸ ق.ظ
RE: شکار اصولی و صحیح - توسط bahram-azad - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴، ۰۸:۴۸ ق.ظ
RE: شکار اصولی و صحیح - توسط Takkhal - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴، ۱۰:۴۸ ق.ظ
RE: شکار اصولی و صحیح - توسط bahram-azad - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵، ۰۹:۴۴ ق.ظ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان