اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 864 - File: showthread.php PHP 7.3.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 864 errorHandler->error



اطلاعیه : به تالار گفتگو انجمن بنچ رست و فیلدتارگت ایران IRBFA خوش آمدید ، در صورت بروز مشکل در ثبت نام لطفا مشکل رو در تالار میهمانان اعلام فرمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود ،

گروه تلگرام انجمن به آدرس زیر فعال میباشد https://t.me/joinchat/AAAAAEGwJN61nqzw34Trbw ادرس کانال تلگرامی انجمن Telegram.me/irbfa آدرسهای فوق را در مرورگر خود کپی و وارد کانال و یا گروه تلگرامی انجمن شوید

توجه :................... برای استفاده از مطالب و مطالعه موضوعات باید در سایت عضو شوید .......... برای عضویت لطفا وارد بخش ثبت نام شوید،........... مراحل ثبت نام ساده و کوتاه میباشند. .............. از آنجا که قوانین این انجمن بادیگر انجمنها متفاوت میباشد٫ لطفا قبل از هرگونه فعالیت در انجمن قوانین را به دقت مطالعه فرمایید. هرگونه فعالیت در انجمن به معنای مطالعه قوانین و پذیرش آن میباشد


امتیاز موضوع:
  • 20 رأی - میانگین امتیازات: 3.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
رنج فایندر های لیزری
#1
این تاپیک رو اختصاص میدیم به انواع رنج فایندر ها و کاربرد اونها در تیراندازی

یکی از مهمترین پارامتراهایی که یک تیرانداز باید بدونه تا بتونه شلیک موفقی داشته باشه دانستن فاصله خودش تا هدفه که مهمترین فاکتور در تعیین بالستیک پرتابه است که کمترین اشتباهی در تعیین این مسافت در شرایط خاصی میتونه عدم موفقیت تیرانداز رو در پی داشته باشه بخصوص در تیراندازی با بادی و لانگ رنج در گلوله زنی.

لذا از ابزار های بسیار دقیق و کارامدی که بسیار کمک کننده است برای تیرانداز که شلیک موفقی داشته باشه رنج فایندر های لیزری هستند که با استفاده از این ابزار میتوان بجای تخمین مسافت تا هدف ، تعیین مسافت تا هدف رو داشت چرا که این ابزار برای شما حدود مسافت رو تخمین نمیزنه بلکه دقیقا مسافت شما تا هدف رو با دقت 1 متر محاسبه و تعیین میکنه .

رنج فایندر های لیزری همه از یک اصل زمان رفت و برگشت پالس لیزر در مسافت مورد نظر تبعیت میکنند و اصول کارکرد همه انها یکسانه و تفاوت اونها در میزان کارایی در برد و میزان کارایی در شرایط اب و هوایی میباشد که در واقع کیفیت یک رنج فایندر و بالطبع قیمت ان بستگی به همین توانایی ها و اپشن هایی است که در این وسیله وجود داره.

ادامه دارد.........
از عواملی که بر عملکرد رنج فایندر ها تاثیر گذار هستند شرایط اب و هوایی در منطقه استفاده از این وسیله بسیار کار امد است

یکی از شایعترین مواردی که در کار رنج فایندر اختلال ایجاد میکنه و میتونه تا حد بیفایده بودن پیش بره ، مه غلیظ و گردو غبار با غلظت زیاد است و از اونجایی که باریکه لیزر در این گونه موارد بر سر راهش تا هدف مانع دید ایجاد میشود در این شرایط برد این وسیله با افزایش مه و گرد و غبار به شدت کاهش پیدا میکنه .

رنج فایندر ها در مواقع ابری و در شب که میزان نور طبیعی کاهش داره ، بهتر عمل میکنند تا در یک روز کاملا افتابی که نور خورشید داره با شدت هرچه تمامتر میتابه.

برد یک رنج فایندر به طور کلی به لحاظ فنی به دو عامل بستگی داره اول شدت تابش لیزر دستگاه که هر مقدار لیزر دستگاه از توان بالاتری برخوردار باشه ،دستگاه تا برد بیشتری به شما سرویس میده  و عامل دوم که بسیار مهم است و در واقع عامل اصلی در کیفیت یک رنج فایندر خوب محسوب میشه میزان واگرایی باریکه لیزر نسبت به مسافت است این مطلب رو بوضوح میتونید در لیزر های معمولی هم مشاهده کنید به این صورت که باریکه نور لیزر رو هرمقدار در فاصله دورتری بتابانید ، قطر دایره نقطه تابیده شده بیشتر میشه حالا اگر باریکه لیزر شما در مسافتهای دورتر کمتر دچار واگرایی بشه ، توان دستگاه شما برای تعیین مسافت در فاصله دورتر ، بالا تره و جالب اینه که دقت همگرایی در فواصل بالا به صورت تصاعدی کاهش پیدا میکنی و برای رفع این واگرایی ، هزینه ساخت و تولید بالاتر میره به همین خاطر هست که رنج فایندر های لیزری ،با افزایش برد، قیمت دستگاه هم به طور قابل ملاحظه بالا میره.

یکی از مواردی که برد دستگاه شما رو به شدت کاهش میده باطری ضعیف دستگاهه بنابر این اگر میخواهید از حد اکثر توان دستگاه خود بهره ببرید از سلامت بودن و انرژی داشتن باطری دستگاه مطمئن شوید.

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
رنج فایندر های لیزری - توسط Takkhal - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸، ۱۲:۵۷ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان