اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 864 - File: showthread.php PHP 7.3.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 864 errorHandler->error



اطلاعیه : به تالار گفتگو انجمن بنچ رست و فیلدتارگت ایران IRBFA خوش آمدید ، در صورت بروز مشکل در ثبت نام لطفا مشکل رو در تالار میهمانان اعلام فرمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود ،

گروه تلگرام انجمن به آدرس زیر فعال میباشد https://t.me/joinchat/AAAAAEGwJN61nqzw34Trbw ادرس کانال تلگرامی انجمن Telegram.me/irbfa آدرسهای فوق را در مرورگر خود کپی و وارد کانال و یا گروه تلگرامی انجمن شوید

توجه :................... برای استفاده از مطالب و مطالعه موضوعات باید در سایت عضو شوید .......... برای عضویت لطفا وارد بخش ثبت نام شوید،........... مراحل ثبت نام ساده و کوتاه میباشند. .............. از آنجا که قوانین این انجمن بادیگر انجمنها متفاوت میباشد٫ لطفا قبل از هرگونه فعالیت در انجمن قوانین را به دقت مطالعه فرمایید. هرگونه فعالیت در انجمن به معنای مطالعه قوانین و پذیرش آن میباشد


امتیاز موضوع:
  • 10 رأی - میانگین امتیازات: 3.1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
روشهای روشن کردن اتش در طبیعت
#1
یک روش جالبی که تحت هر شرایط جوی اتش رو براحتی براتون روشن میکنه یک روش شیمیایی هست که بسیار کار امده انقدر که ارزش بردن  در طبیعت رو داره و به هیچ وجه در روشن کردن اتش نا امیدتون نمیکنه.
و او استفاده از پرمنگنات پتاسیم و گلسیرینه که هردو رو براحتی از دارو خانه میتونید بخرید
در این روش بعد از اینکه اتش زنه و خلاصه اجاقتون رو اماده کردید  به اندازه یک قاشق مربا خوری پرمنگنات رو در دستمال کاغذی و یا کاغذ معمولی بریزید و به همون اندازه هم گلسیرین بریزید روش و کاغذ رو مچاله کنید و بزارید زیر اتش زنه و دیگه کار تمومه بعد از حدود 30 ثانیه خودش روشن میشه 
البته بجای گلسیرین از ضد یخ هم میتونید استفاده کنید همون اثر رو داره
اگر بجای این دو تا اسید باطری بریزید واکنش شدیده ولی باز هم اتش میگیره(احتیاط کنید) 
اگر اب نصف یک لیمو ترش رو به 100 سی سی گلسیرین اضافه کنید باز واکنش از حالت عادی کمی سریع تر میشه و خطری نداره
این روش اگر درست بکار گرفته بشه با همون بار اول اتش روشن میشه و رد خور نداره

علت روشن شدن اتش به این روش اینه که پرمنگنات اکسیژن زیادی در خودش داره و در یک واکنش گرما زا این اکسیژن ازاد میشه و بلافاصله در یک چرخه مثبت و زنجیره ای اکسیژن بیشتر وبیشتر ازاد میشه و بشدت یک فشفشه میسوزه برای همین تحت هر شرایطی عمل میکنه.
در مورد اتش روشن کردن به نظر من یک طبیعت گرد حرفه ای باید دو یا سه مورد وسیله برای روشن کردن اتش به همراه داشته باشه 
بزرگترین اشتباه اعتماد داشتن به کبریته  برای عمل نکردن کبریت اون هم کبریتهای تولید کشورمون لازم نیست که حتما تو اب بیافته و خیس بشه تا عمل نکنه  کافیه شما در یکروز سرد در منطقه ای مرطوب مانند جنگلهای شمال باشید ،کبریت شما بقدری مرطوب میشه که انگار تو اب افتاده و خیس شده  خوب بهترین کار در این مواقع همراه داشتن وسایلی است که با ان اتش را بدون ریسک کردن روشن کنید  مثال روشن کردن اتش با پرمنگنات از اون مواردی هست که تقریبا تحت هر شرایطی عمل میکنه .
در ضمن اتش روشن کردن با ذره بین به هیچ وجه انجور که ساده به نظر میاد اصلا ساده و راحت نیست بطوریکه اگر کسی برای اولین بار این کارو انجام بده و اینطور نیست که حتما موفق بشه اگر کسی برای اولین بار بدون تجربه عملی دست به ااینکار بزنه، متوجه میشه که چی میگم ،
بخصوص اگر ذره بین کوچک باشه ، روش  روشن کردن اتش با ذره بین از مواردیه که باید اونو تمرین کرد و در ان متبحر شد.
به دوستانی که در این مورد تجربه عملی ندارند توصیه میشه که بصورت تمرینی حتما اینکار رو انجام بدن تا در مواقع لازم بتونند  از عهده اینکار بر بیان.

یک نکته بسیار مهم در مورد استفاده از پر منگنات این است که دوستان توجه داشته باشند که اگر به هر علتی مخلوط پرمنگنات با گلسیرین و یا ضد یخ عمل نکرد ، مخلوط را به هیچ وجه به حال خود رها نکنید زیرا ممکن است بعد از گذشت حتی دو ساعت بعد عمل کنه و باعث اتش سوری نا خواسته بشه پس در صورت عمل نکردن به هر دلیلی مخلوط را با شستن کامل ، معدوم کنید این نکته در استفاده از پرمنگنات بسیار مهم است  حتما رعایت کنید.

در مورد نسبت پرمنگنات با گلسیرین .  کافیه پرمنگنات به اندازه قاشق مربا خوری کاملا پر و نه سر تخت باشه و گلسیرین هم چون مایع است یک قاشق مربا خوری ان تقریبا به لحاظ حجمی نصف پرمنگنات میشه و برای روشن کردن اتش کافیه و حتما عمل میکنه.
یک روش بسیار جالب برای روشن کردن اتش

      وسایل مورد نیاز        شکلات و قوطی نوشابه الومینیومی

انتهای قوطی نوشابه همانطور که همه میدانید کاملا مقعر است  با استفاده از شکلات با قوام سفت میتوان انرا چنان براق و صیقلی کرد که مانند ذره بین نور خورشید را متمرکز کند . 
 
روش این کار به این صورت است که حداقل به مدت 20 دقیقه باید سطح قوطی را با قطعات شکلات مالش دهید برای اینکار شکلات های تلخ مناسب ترند زیرا قوام سفتی دارند

با پماد جلاسنج هم اینکار شدنی است.      

البته این روش هم مانند روش ذره بین نیاز به ممارست و تمرین دارد اگر برای بار اول موفق نشدید مایوس نشوید و ادامه دهید

موفق باشید.....
با سلام خدمت همه دوستان این روزها سرم شلوغه و کمتر به سایت سر میزنم 

مطالب خیلی مفیدی در رابطه با روشن کردن اتش ارائه شد که جای تقدیر داره و البته یک نکته بسیار جالب که خودم بارها شخصا تجربه کردم اینه که در تمامی روشهای روشن کردن اتش بدون کبریت ، استفاده از پرمنگنات پتاسیم موفقیت شما رو در روشن کردن اتش تضمین میکنه مثلا در روش روشن کردن اتش با ذره بین کافیه که پرمنگنات رو روی اتشگیرانه بریزید و نور خورشید رو روی پرمنگنات متمرکز کنید که خواهید دید مانند باروت میسوزه و مشتعل میشه و اصلا نیازی به فوت کردن و ... نداره در روش اصطکاکی هم بسیار موثره و اگر پرمنگنات به کمترین ذغال اخگر شده برسه مانند فشفشه و باروت شعله ور میشه .
پرمنگنات رو از داروخانه به راحتی میتونید تهیه کنید و حتما امتحان کنید چون بسیار راحت و جالبه.

علت عملکرد اون هم برمیگرده به فرمول پرمنگنات که در هر ملکول این ماده 4 اتم اکسیژن وجود داره که حرارت باعث ازاد شدن اکسیژن و بعد هم که معلومه چی میشه و اتش ،فشفشه وار روشن میشه.
دوستان چندوقتی هست که بد جوری گرفتارم ولی میام بذارید سرم خلوت بشه پای ثابت سایت هستم

ولی در مورد روشن کردن اتش بدون کبریت باید بگم امکان نداره که در تجربه اول موفق بشید و باید کاملا اگاهانه و با تمرین بسیار این کارو انجام بدید مثلا برای روشن کردن اتش باذره بین اگر از راهش وارد بشید بسیار اسونه ولی اگر بدون تجربه قبلی و ناشیانه دست به عمل بزنید تقریبا محاله که موفق بشید پس دراولین بار بسیار تمرین کنید تا بتوانید.

و نکات ریز و به قول معروف فوت کوزه گری داره که با تمرین و تکرار به دست میاد که بعدا براتون میگم .
ولی در مورد پرمنگنات به شما قول میدم در همون تجربه اول موفق بشید به این صورت که پرمنگنات رو داخل کاغذ و یا دستمال کاغذی بریزید و بعد روی اون نور رو با ذره بین متمرکز کنید و نتیجه رو ببینید به شما قول میدم که اتش روشن میشه ولی جایی انجام بدید که خانم خونه نبینه چون کارتون تمومه و همه جا با شستن بنفش میشه و طلاق رو شاخشه خخخخخخخ .
امروز روز طبیعته و خیلی ها در طبیعت اتش روشن می کنن 

من هم براتون  فوت های کوزه گری روشن کردن اتش با ذره بین رو براتون میگم 

اول اینکه قدرت ذره بین شما کاملا بستگی به اندازه اون داره و قدرت یک ذره بین هیچ ارتباطی به ضخیم بودن اون نداره ، پس گول ضخامت اون رو نخورید چرا که ضخامت ذره بین فقط در فاصله کانونی اون موثره و لا غیر

بنابر این از ذره بینی بهره ببرید که سطح بزرگتری داره و نور بسشتری رو میتونه متمرکز کنه مثلا اگر شما ذره بینی داشته باشید که قطر دایره اون 4 سانتیمتر باشه میران نوری که متمرکز میکنه 1/4 مقداری هست که یک ذره بین با قطر دایره 8 سانتیمتر متمرکز میکنه پس با دو برابر شدن قطر دایره ذره بین قدرت اون 4 برابر میشه.

تجربه نشون داده که یک ذره بین با قطر دایره 8 سانتی و بزرگتر ، اتش زنه را در یک روز کاملا افتابی بدون هیچ عمل اضافی کاملا شعله ور میکنه ولی اگر ذره بین شما کوچکتر باشه باید از تکنیک های اضافی استفاده کنید و یکی از اونها اینه :

یک ورق کاغذ را لوله کنید  ، بطوریکه سوراخ لوله حدود 2 سانتی متر باشه ، و خار و خاشاک کاملا خشک را با تراکم مناسب مانند یک سیگار بزرگ داخل لوله بچپانید، میزان تراکم رو باید تجربه کنید تا دستتون بیاد.
و نور را با ذره بین بر روی اتش زنه ها متمرکز کنید و همزمان انرا بدمید ( فوت کنید) ، جهت دمیدن به داخل لوله باشد ، با ادامه اینکار دود زیادی بلند شده و بالاخره شعله ور میشود.

این تکنیک مناسب ذره بین های کوچک است ولی ذره بین های بزرگ با قطر دایره بالای 8 سانتیمتر اصلا نیازی به این کار ها ندارند و با تمرکز نور بر روی اتش زنه مناسب خود به خود کاملا شعله ور میشوند بخصوص اگر یک ذره بین با قطر دایره 15 سانتی متری داشته باشید که روشن کردن اتش با اون بقدری راحته که با 5 ثانیه تمرکز نور ذره بین بر روی اتش زنه خشک ، اتش کاملا شعله ور میشه. 

در پست بعدی روش درست کردن یک ذره بین 20 سانتی بسیار کار امد برای روشن کردن اتش رو براتون میگم که بسیار جالبه و در عین حال درست کردن اون بسیار راحت و ارزون و سریعه.
همانطور که قول داده بودم یه روش بسیار ارزون و کار امد رو برای درست کردن یک ذره بین باقطر تقریبی 20 سانت رو براتون میگم که بسیار راحت و ارزون و قابل انجامه و برای روشن کردن اتش بسیار کار امده، بخصوص در تابستان

ابتدا یک چار چوب با تیرکهای چوبی و یا پلاستیکی ویا  هر وسیله مناسبی که در اختیار دارید درست کنید مانند چهار چوب قاب عکس البته از یک حلقه پلاستیکی و یا فلزی هم میتونید استفاده کنید ویا اینکه با سیم مفتولی یک حلقه بسازید که اگر این وسیله حلقوی باشد باز بهتر است.

با استفاده از محافظ غذا یک لایه یا دولایه از این وسیله شیشه مانند وشفاف رو طوری بر روی چهار چوب ویا حلقه  بکشید و محکم کنید که کمترین چروکی نداشته باشد و در عین حال محکم باشد .

حال چهار چوب ویا حلقه ای  که محافظ غذا را بر روی ان کشیده اید را به صورت افقی بر روی یک پایه طوری قرار دهید که کاملا حالت افقی و پایدار داشته باشد برای اینکار کافیست که دو لبه روبروی چهار چوب را بر روی دو بلوک سیمانی و یا هر وسیله مناسب دیگر قرار دهید.

حال به ارامی بر روی محافظ غذا مقدار کافی اب بریزید تا ذره بین شما که قدرت بسیار زیادی برای اتش زدن دارد اماده شود.

تابستان این روش بهتر کار میکند زیرا این ذره بین ابی کاملا موازی با سطح افق است ودر تابستان خورشید عمود تر از زمستان میتابد به همین دلیل کارا تر است البته در زمستان هم عمل میکند زیرا که سطح ذره بین بررگ است و توانایی جمع کردن نور زیادی را به نسبت دارد.

خیلی جالبه حتما امتحان کنید  پشیمون نمیشید.
پیستون اتش روش بسیار جالبی برای روشن کردن اتش بدون استفاده از کبریت هست و ولی برای اتش  گیرانه حتما باید از ذغال چوب و یا ذغال پارچه کتان و پنبه ای استفاده  بشه در غیر اینصورت روشن کردن اتش با ان ممکن نیست و بهترین ان ذغال پارچه کتان است.

برای درست کردن ذغال پارچه کتان  ، باید مواردی را رعایت کنید که در پست بعدی انشا الله براتون میگم.

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
روشهای روشن کردن اتش در طبیعت - توسط Takkhal - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹، ۱۰:۲۵ ق.ظ
RE: روشهای روشن کردن اتش در طبیعت - توسط bahram-azad - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹، ۰۱:۳۷ ب.ظ
RE: روشهای روشن کردن اتش در طبیعت - توسط Gunholder - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱، ۰۹:۳۲ ق.ظ
RE: روشهای روشن کردن اتش در طبیعت - توسط bahram-azad - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵، ۰۸:۴۴ ق.ظ
RE: روشهای روشن کردن اتش در طبیعت - توسط کوهنورد - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹، ۰۹:۱۹ ب.ظ
RE: روشهای روشن کردن اتش در طبیعت - توسط bahram-azad - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰، ۰۱:۳۸ ب.ظ
RE: روشهای روشن کردن اتش در طبیعت - توسط کوهنورد - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴، ۱۱:۵۶ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان