اطلاعیه : به تالار گفتگو انجمن بنچ رست و فیلدتارگت ایران IRBFA خوش آمدید ، در صورت بروز مشکل در ثبت نام لطفا مشکل رو در تالار میهمانان اعلام فرمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود ،

گروه تلگرام انجمن به آدرس زیر فعال میباشد https://t.me/joinchat/AAAAAEGwJN61nqzw34Trbw ادرس کانال تلگرامی انجمن Telegram.me/irbfa آدرسهای فوق را در مرورگر خود کپی و وارد کانال و یا گروه تلگرامی انجمن شوید

توجه :................... برای استفاده از مطالب و مطالعه موضوعات باید در سایت عضو شوید .......... برای عضویت لطفا وارد بخش ثبت نام شوید،........... مراحل ثبت نام ساده و کوتاه میباشند. .............. از آنجا که قوانین این انجمن بادیگر انجمنها متفاوت میباشد٫ لطفا قبل از هرگونه فعالیت در انجمن قوانین را به دقت مطالعه فرمایید. هرگونه فعالیت در انجمن به معنای مطالعه قوانین و پذیرش آن میباشد


امتیاز موضوع:
  • 21 رأی - میانگین امتیازات: 3.05
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی و تاریخچه پینت بال
#1
تاریخچه پینت بال


 شروع

ورزشی که در اول به نام بازی ملی بقا، نام گرفته بود از یک بحث دو ساله بین سه مرد بر روی طبیعت بقا، به وجود آمد . بحث مین هایس نویل ، باب گورنسی و چارلز گینز ریشه های اولیه کل مسئله بود که بعدا به یک بازی چند ملیتی گسترش یافت . زندگی و شخصیت مردانی که تصور میکردند بازی شامل انچه است که بازی در باره ان بود. 

مردان

هایاس نویل یک مرد 53 ساله بسیار موفق است که بازیکن فوتبال در کالج بود و در حال حاضر یک دونده بسیار موفق میباشد . رابرت گورنسی 51 ساله ملوان در آبهای عمیق و راننده مسابقات ماشین سواری است . باب در حال حاضر گرداننده بازی ملی بقا، است و در نیو همپشایر زندگی میکند . چارلز گینز که مردی 51 ساله و نویسنده کتابهایی در باره بدنسازی است و در نیوهمپشایر زندگی میکند . هر سه ریسکی در زندگی خود انجام دادند که تمامی زندگی آنها را تحت الشعاع قرار داد . بحث درباره بقا، از آنجایی شروع شد که نویل هایس بقا، به طور اولیه غریزی است که به طور کاملا ساده قابل جابجایی از محیطی به محیط دیگر است . از خیابانهای نیویورک گرفته تا جنگلهای نیو همپشایر . او عقیده داشت که غریزه بقا، که در محیطی یاد گرفته میشود در محیطی دیگر با همان میزان موفقیت قابل استفاده است . همچنین رابرت و چارلز بر این عقیده بودند که بقا، به عنوان یک رفتار آموزش داده شده با توجه محیط خاص میتواند عمل کند . و ايده در افکار انها بود و احتیاج به یک نظم دادن داشت .
ايده
"ما یک فرمت احتیاج داریم ، میدانیم که به یک سری حالتهای منازعه که در جنگل اتفاق می افتد احتیاج داریم . اين منازعه روشهای متفاوت بقا را آزمايش می کند . اين فرصت امکان رقابت بين افرادی با پيش زمينه های اجتماعی و تخصصی متفاوت را ايجاد می کند . ما به منازعه ای احتياج داريم که جسمانی و ذهنی باشد و پيروز شدن در آن از روشهای مختلف بدست آید . شرکت کننده می تواند موفقانه حمله کند يا دفاع کند ، راه برود يا بدود ، مخفی شود يا از مخفيگاه بيرون آورد ، مقابله کند يا از مقابله اجتناب کند . ما کليت قوانين و اهداف را بوجود آورديم و وقتی يکی از دوستان يک اسلحه مجهز به مخزن دی اکسيد کربن که رنگ را به دقت به سی متری شليک می کند در يک کاتالوگ يافت ما حلقه گمشده خويش را پيدا کرديم . يک مجموعه درخشان و نمادين از استراتژيهای بقا . بازی پينت بال متولد گرديد ."



[تصویر:  security-team-responsibility.jpg]


اولین بازی
اولین بار بازی در جون 1982 انجام شد . این بازی میان دو گروه که تعدادی از انها از شهر و تعدادی از روستا بودند انجام شد . و دو تیم به نامهای موش شهری و موش روستایی . دو تیم شامل 12 نفر بود که 3 نفر نویسنده ورزشی ، 1 کشاورز ، 1 تهیه کننده فیلم، جنگلبان و .... بود . هیچ کس به طور کامل نمیدانست که چه پیش خواهد آمد . بازی به طوری طراحی شده بود که هر نفر به وسیله یک پیستول رنگ ، ماسک محافظ ، قطب نما و یک نقشه از زمین درخت کاری شده به مساحت 100 جریب مجهز شده بود . بازی در ساعت 9:00 اغاز شد و هر بازیکن در یک محل از قبل تعیین شده در اطراف خط مرزی زمین به تنهایی و خارج از محدوده 11 بازیکن دیگر قرار گرفت . زمین به 4 قسمت تقسیم شد که در هر کدام یک پرچم در روي درختی در مرکز قرار گرفته بود . هر بازیکن بایستی راه خود را به هر یک از قسمتها هموار کرده و پرچم کد گذاری شده در هر یک از 4 قسمت را تسخیر کرده و بدون مورد شلیک قرار گرفتن از زمین بازی به بیرون برود . برنده بازی ریچی وایت جنگلبان نیو همپشایر بود که بعد از دو ساعت و نیم بازی توانست بدون آنکه هیچ یک از دیگر بازیکنان او را ببینند وبدون حتی یک شلیک از میدان خارج شود . او در میان درختان سینه خیز حرکت کرد و پرچمها را جمع کرد. اولین بازی به طور شگفت آوری موفق بود و هر آنچه که انتظار میرفت را در بر داشت . مبارزه طلبی، نشاط و بطور جذابی تفکری بود. شخص متفکر به طور متفرکانه ، زیرک ،زیرکانه بازی میکرد. همچنین مردی که در طبیعت زندگی میکرد برنده بازی شد ،هایس اثبات کرد که میتواند مانند باد بدود . اولین بازی وحشتناک بود و بسیار سخت است که مجددا تکرار شود.


نتیجه
بعد از بازی دو نویسنده مقاله های خود را در مجله ها منتشر کردند . روزنامه ها و تلویزیون ماجرا را به طور گسترده در بین عموم پخش کردند . برای پاسخگویی به توجه عموم ، مخترعین شروع به انجام بازی در امریکای شمالی کردند . بازی اصلی همچنان انجام میشود.


1970
 : با اینکه این اسلحه تا 11 سال بعد به عنوان "نشانه رو پینت بال" مورد استفاده قرار نگرفت ، در سال 1970 بود که کمپانی اسلحه های بادی کراسمن اولین نشانه رو پینت بال را به ثبت رساند .مورد استفاده 707 علامت گذاری درختان بود.(کمپانی دیزی اسلحه مشهور 007 را به زودی ارائه کرد.)

1981 : در ژوئن 1981،یک گروه 12 نفری از دوستان با اسلحه دیزی ، رنگ روغنی و ماسک وارد جنگلهای نیو همپشایر شدند .آنها بازی را انجام می دادند که هدف آن تسخیر پرچم بازیکنان – در مجموع 12 پرچم- بود . برنده ( ریچی وایت ) بدون شلیک حتی یک گلوله هر 12 پرچم را به تسخیر درآورد.

1982 : اولین زمین رسمی پینت بال ( زمین روباز) گشایش یافت . کالب استرانگ ، اولین زمین را در روچستر ایالت نیویورک افتتاح کرد.

1982 : باب گورنسی آینده آنچه در 1981 در جنگل اتفاق افتاد درک نمود . او با شرکت نلسون که برای شرکتهای چوب بری گلوله 
رنگی تولید می کرد قرارداد بست . او گلوله های پینت بال را تحت عنوان "بازی بقای ملی. ان-اس-جی " به بازار عرضه کرد و تبدیل به یکی از بزرگتزین پخش کننده های دنیا گردید .

1983 : اولین تورنمنت پینت بال ان-اس-جی برگزار گردید .

1984-1985 : پینت بال وارد انگلستان و استرالیا شد .

1991 : پینت بال وارد اروپای مرکزی شد .

1991 : اولین مسابقات اوپن جهانی در سطح آماتور برگزار شد . این جام توسط شرکت پینت بال کالیفرنیا پشتیبانی شد. برنده بخش 5 نفره مسابقات کمپانی بد بود .

1992 : پس از سالها بازی در تورنمنتها ، بازیکنان نشستی برپا کردند و به بحث درباره ایجاد یک لیگ که بوسیله بازیکنان اداره می شود پرداختند . این میتینگ در شیکاگو برگزار شد و لیگی به وجود آمد که نام آنرا لیگ حرفه ای پینت بال ملی ( ان-پی-پی-ال) گذاشتند .

1993 : ان-پی-پی-ال در نخستین فصل فعالیت خود چهار جام برگزار کرد .

1994 : warpig.com تنها وب سایتی که تنها به پبنت بال اختصاص داشت آنلابن شد .

1996 : ای-اس-پی-ان جام جهانی پینت بال را تحت پوشش تلویزیونی قرار داد .تیم ریج با کاپیتانی تاد آدامسن برنده مسابفات گردید .

1998 : اولین مسابقات پینت بال فضایی انجام شد.

2002 : PSP ( موسسه اشاعه ورزش پینت بال ) و NPPL پس از برگزاری جام جهانی از هم جدا شدند . پی-اس-پی به برگزاری مسابقات تحت ساختار ان-پی-پی-ال ادامه می دهد درحالیکه چاک هندچ ، رئیس NPPL از نام ان-پی-پی-ال سوپر7 استفاده می کند

پینت بالیها

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان