اطلاعیه : به تالار گفتگو انجمن بنچ رست و فیلدتارگت ایران IRBFA خوش آمدید ، در صورت بروز مشکل در ثبت نام لطفا مشکل رو در تالار میهمانان اعلام فرمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود ،

گروه تلگرام انجمن به آدرس زیر فعال میباشد https://t.me/joinchat/AAAAAEGwJN61nqzw34Trbw ادرس کانال تلگرامی انجمن Telegram.me/irbfa آدرسهای فوق را در مرورگر خود کپی و وارد کانال و یا گروه تلگرامی انجمن شوید

توجه :................... برای استفاده از مطالب و مطالعه موضوعات باید در سایت عضو شوید .......... برای عضویت لطفا وارد بخش ثبت نام شوید،........... مراحل ثبت نام ساده و کوتاه میباشند. .............. از آنجا که قوانین این انجمن بادیگر انجمنها متفاوت میباشد٫ لطفا قبل از هرگونه فعالیت در انجمن قوانین را به دقت مطالعه فرمایید. هرگونه فعالیت در انجمن به معنای مطالعه قوانین و پذیرش آن میباشد


امتیاز موضوع:
  • 42 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دوربین های نایت فورس
#1
دوستان در این تاپیک اطلاعات مربوط به دوربین های هدف گیری نایت فورس بررسی میشه و از ارائه اطلاعات در مورد دیگر برند ها خود داری کنید و هر برندی رو در تاپیک خودش بررسی کنید.
Nightforce Optics 

کمپانی Nightforce  فقط با یک هدف شروع بکار کرد، ساخت بهترین اپتیک و دوربین در دنیا!  
کمپانی نایت فورس در سال 1992 باهدف ساخت برترین دوربین تاکتیکال در دنیا تاسیس گردید. محصولات این کمپانی با کیفیت بسیار بالا در لنز و بدنه، همچنین امکانات خاص، برای شکار و تیر اندازان حرفه ای و تیراندازی Long Range طراحی و ساخته می شود.کیفیت ساختار ی این دوربین ها چنان دقیق است که این کمپانی تقریبا هیچ مرجوعی در سال ندارد و هر تیرانداز با خرید فقط یک دوربین نایت فورس میتواند تا آخر عمر از آن استفاده نماید.
اکثر قسمتها توسط دست مونتاژ کی شوند، همچنین تمامی دوربین ها توسط خبره ترین کارکنان این کمپانی تست و کنترل می شوند. در تمامی دوربین های نایت فورس بیش از هفتاد قسمت مهم دوربین، چک و کنترل میشوند تا از محصول نهایی اطمینان کافی کسب شود. بنابر این وقتی از محصولات، برچسب Person Inspection  را دریافت می نمایید، میتوانید از کیفیت و ساخت اطمینان کافی داشته باشید.
بزرگ نمایی دوربین های این کمپانی از رنج 4_1 شروع شده وتا 55_ 15 خاتمه می یابد.
همچنین دو مدل Precision Benchrest با دقت تورت های 8/1 اینچ، جهت مسابقات و تیراندازی بسیار دقیق تا مسافت های 1000 یارد ساخته شده اند.
سری NXS
در واقع تمامی دوربین های سری NXS جهت استفاده در عملیات نظامی آمریکا و البته تیراندازی و شکار در مسافت های دور، طراحی و ساخته شده اند.
از مشخصات خاص این دوربین ها میتوان به جابجایی Elevation بسیار بالا، یعنی بیش از 100 moa در 100 یاردی و همچنین Zero Stop  در تورت تنظیم برد در برخی از مدل ها اشاره کرد.
با این قابلیت، هیچ تیراندازی نگرانی بابت عبور از صفر دوربین خود را نخواهد داشت و در کم ترین زمان بدون شلیک حتی یک تیر، تفنگ خود را در نقطه ی صفر اول تنظیم نخواهد کرد.
همچنین تنوع رتیکل های این برند بسیار زیاد است و تمامی آنها بر روی شیشه حکاکی شده است.
تمامی دوربین های نایت فورس به تورت تغییر رنگ مجهز می باشند. اما در سری NXS برای تغییر شدت نور رتیکل، باید پوشش و باطری آن را بردارید و از داخل، این قسمت را تنظیم نمایید.
همچنین با تغییر بزرگ نمایی، پوشش چشمی این سری از دوربین ها نیز می چرخد و برای برخی از افراد خوشایند نمی باشد؛ علت این چرخش طراحی و ساخت یکپارچه ی این دوربین می باشد که همه ی قسمت ها به بهترین شکل ممکن به یکدیگر متصل می باشند.
سری  ATACR
این دوربین در سال 2012 وارد بازار شد. عملکرد کلی این دوربین مشابه با سری NXS میباشد. با این تفاوت که تیوب اصلی این دوربین 34 میلی متر است که امکان ایجاد بیش از 120 moa در تورت تنظیم برد را ایجاد می کند.
همچنین این دوربین در سه سری تولید میشود:
16x42-4
25x56-5
25x56F1-5
دوربین ها ATACR از نظر اپتیکی نسبت به سری  NXS از کیفیت بالا تری برخوردارند؛ همچنین استفاده از رتیکل ها خاص، بر روی این سری نیز امکان پذیر می باشد.
سری F1 دارای رتیکل FFP  می باشد؛ این امکان باعث میشود. که مقدار عددی بر روی رتیکل در تمام  بزرگ نمایی ثابت بماند



[تصویر:  nightforce.jpg]
منبع: سایت شکار و طبیعت
MOAR™ - 20 MOA Retiازcle
[تصویر:  MOAR.png]ZOOM
[تصویر:  MOAR-ILL.png]ZOOM
AVAILABLE IN
  • NXS 5.5-22x50
  • NXS 5.5-22x56
  • NXS 8-32x56
  • ATACR™5-25x

از مدلها دربین نایت فورس که رتیکل ان بر حسب MOA میباشد میتوان مدل های فوق را نام برد 
البته ناگفته نماند که دوربین های نایت فورس دارای مدلهای هستند که رتیکل ان بر حسب میلی رادیان میباشند
این مطلب از این جهت مهم است که در صورت انتخاب دوربین خریدار باید به این مطلب توجه داشته باشد و براساس نیاز خودش خرید کنه

With 1 MOA elevation and windage markings, more accurate range finding and hold-offs are possible on smaller targets at longer ranges. Combined with a floating center crosshair, this makes for a reticle extremely fast andeasy to use in the field. MOAR™ reticles in Nightforce 5.5-22x and 8-32x NXS models have a 20 MOA scale below centerline (at left). Reticles in 3.5-15x models have an additional 10 MOA scale below center.
 
[تصویر:  adobe_pdf.png] More Information

MIL-R™ - 5 Mils Reticle
[تصویر:  MIL-R.png]ZOOM
[تصویر:  MIL-RILL.png]ZOOM
AVAILABLE IN
  • NXS 5.5-22x50
  • NXS 5.5-22x56
  • NXS 8-32x56
  • ATACR™5-25x
این مدلها از دوربین های نایت فورس دارای رتیکل میلداتی هستند ،به عبارت دیگه ارزش رتیکل اونها بر اساس واحد میلیم یا همان میلی رادیان طراحی شده اند .
این طرح های رتیکل رو از خود سایت رسمی نایت فورس براتون گذاشتم به فرم رتیکلها توجه کنید و تفاوت رو در ارزش واحد اونها ببینید
دوستان اگر دقت کنید میبینید که در دوربین های نایت فورس در هر مدل هردونوع واحد ارزش گذاری رتیکل موجوده یعنی هر مدل از مدلهای ذکر شده در بالا هم دوربین میلداتی دارد و هم دوربین با واحد MOA، بنابر این اگر خواستید دوربین نایت فورس بخرید به این مطلب بسیار دقت کنید تا از خرید خودتون پشیمون نشید.
وانچه که مورد نیاز و مصرف شماست رو انتخاب کنید.

در پستهای بعدی تورت دوربین های نایت فورس رو بررسی میکنیم.
ادامه دارد.............
.5 Mil and 1 Mil divisions allow for multiple zeroes, holdover, hold-under and windage adjustments without touching elevation or windage knobs. Excellent for range estimation.
[تصویر:  adobe_pdf.png] More Information

دوربین های نایت فورس از دونوع درجه بندی تورت بهره میبرند یکی درجه بندی بر حسب میلی رادیان است که تصویر این نوع تورت را در اول همین تاپیک میتونید مشاهده کنید که اگر دقت کنید روی تورت برد دوربین عبارت 0.1MRAD نوشته شده که به معنی یک دهم میلی رادیان میباشد و ارزش کلیک ابن نوع تورت دقیقا برابر با 1 سانتیمتر در 100 متر است که در دوربینهای اشمیت بندر المانی بوضوح میتونید مشاهده کنید.

ودر عمل و اندازه گیری و محاسبات بین این نوع دوربین نایت فورس و اشمیت بندر کوچکترین تفاوتی وجود نداره هرچند که ظاهرا به نظر متفاوت می ایند. لذا دوستان در شناختن این واحد ها بسیار دقت کنید تا دچار اشتباه نشوید.

نوع دوم درجه بندی تورت دوربین در نایت فورس ، درجه بندی بر حسب MOA میباشد که با نسبتهای 1/4 و 1/2 و 1/8 درجه بندی شده اند که دوستان با این نوع درجه بندی اشنایی کامل دارند.
[تصویر:  NXS-2_5-10x32-PicAngle.jpg]

The NXS™ 2.5-10 x 

البته این تصویر مقداری مات افتاده ولی اگر دقت کنید روی تورت برد عبارت 0.25MOA  میتونید ببینید که در واقع همان 1/4MOA میباشد.

ادامه دارد.....
البته به این نکته هم دوستان توجه کنند که در این برند مدلهای NXS تورت و رتیکلها هم میتونن برحسب MOA باشندو هم میلیرادیان که خریدار میتواند برحسب نیاز خودش انتخاب کنه و مورد مناسب کاربرد خودش رو خریداری کنه.

در مورد دیگر مدلها در باب ارزش کلیک و تورت و تنوع اونها اطلاعی ندارم ولی حدس میزنم که همه جوره داشته باشه .
به هرحال اگر از دوستان دیگه اطلاعاتی در این مورد دارند لطفا به اشتراک بذارند.
با تشکر........

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان