اطلاعیه : به تالار گفتگو انجمن بنچ رست و فیلدتارگت ایران IRBFA خوش آمدید ، در صورت بروز مشکل در ثبت نام لطفا مشکل رو در تالار میهمانان اعلام فرمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود ،

گروه تلگرام انجمن به آدرس زیر فعال میباشد https://t.me/joinchat/AAAAAEGwJN61nqzw34Trbw ادرس کانال تلگرامی انجمن Telegram.me/irbfa آدرسهای فوق را در مرورگر خود کپی و وارد کانال و یا گروه تلگرامی انجمن شوید

توجه :................... برای استفاده از مطالب و مطالعه موضوعات باید در سایت عضو شوید .......... برای عضویت لطفا وارد بخش ثبت نام شوید،........... مراحل ثبت نام ساده و کوتاه میباشند. .............. از آنجا که قوانین این انجمن بادیگر انجمنها متفاوت میباشد٫ لطفا قبل از هرگونه فعالیت در انجمن قوانین را به دقت مطالعه فرمایید. هرگونه فعالیت در انجمن به معنای مطالعه قوانین و پذیرش آن میباشد


امتیاز موضوع:
  • 53 رأی - میانگین امتیازات: 3.47
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دوربین های برند هاوک
#10
در این پست رتیکل دوربین های هاوک رو تحت عنوان sr pro را بررسی میکنیم اول از همه به شکل رتیکل این مدل دقت کنید 
از مدلهای سایویندر هاوک مدلهایی رو داریم که به این رتیکل مجهز میباشند که در ادامه  کاربرد و ویژگیهای اون رو بررسی میکنیم


                                                                       SR PRO RETICLE
  • [تصویر:  SR-Pro-info3.svg]
  • Working with your bullet's trajectory the SR Pro reticle, exclusively from Hawke, is guaranteed to provide usable aim points whatever your caliber. Simply input the ballistic profile into the Hawke Ballistic Reticle Calculator software and all the aim points are calculated.
    The reticle features hollow posts, range finding brackets, illuminated central aim point and hold over aim points with windage bars and dots.
    A premium design suited to extreme shooting.
    [تصویر:  SR-Pro.svg]
  • [تصویر:  SR-Pro-info.svg]
    [تصویر:  SR-Pro-info2.svg]
  • [تصویر:  SR-Pro-info3.svg]
  • Working with your bullet's trajectory the SR Pro reticle, exclusively from Hawke, is guaranteed to provide usable aim points whatever your caliber. Simply input the ballistic profile into the Hawke Ballistic Reticle Calculator software and all the aim points are calculated.
    The reticle features hollow posts, range finding brackets, illuminated central aim point and hold over aim points with windage bars and dots.
    A premium design suited to extreme shooting.
    [تصویر:  SR-Pro.svg]
    PreviousNext
    • 1
    • 2
    • 3
RETICLE AVAILABLE IN THE FOLLOWING HAWKE RIFLESCOPES:

دوستان اگر دقت کنید میبینید که این مدل رتیکل بر مبنایMOA واحد گذاری شده و در زوم 8 ارزش شبکه بر مبنایMOA توضیح داده شده .

از مدلهایی که سایدویندر هستند و به این رتیکل مجهز میباشند میتوان مدلهای زیر را نام برد

 4-12*50
 4-16*50
  6-24*50
  8-32*56

در مدلهای ساید ویندر کلا همین 4 مدل دوربین رو هاوک داره که مجهز به رتیکل SR PRO میباشند.
تمامی این چهار مدل دوربین دارای ارزش کلیک تورت بر مبنای 1/4 MOA میباشند و مانند تمامی مدلهای دیگر ساید ویندر ، تورت مدرج قابل انتقال رو دارن و مانند مدلهای ایر مکس نیستند که تورت انها قابل انتقال نباشد

از نقطه ضعفهای این مدل رتیکل انست که چون ارزش رتیکل انها برابر با میلی رادیان نیست شما نمیتوانید برای تخمین مسافت به صورت روتین از سیستم MDRF استفاده کنید این مدل دوربین با رتیکلهای SR PRO برای کاربرد خاص مناسب هستند که در پست بعدی به کاربرد های انها میپردازیم و در کل ،به هیچ وجه مناسب سلاح های بادی نیستند.

و دوستان توجه کنند که خریدن این نوع دوربین با این رتیکل بزرگترین اشتباه برای نصب بر روی  سلاح بادی است.
دوربین های هاوک که دارای رتیکل sr pro میباشند در واقع دوربینهایی هستند که به صورت پیشفرض برای گلوله زنی طراحی شده اند تا تیرانداز در زوم مناسب و کالیبری که سلاحش داره بتونه کمترین محاسبات رو برای گرفتن افت تیر انجام بده.

شاید بشه گفت که این رتیکل به صورت جنرال برای گلوله زنی کالیبره شده که برای یک گرین و کالیبر خاص باید ملاحظاتی رو در نظر گرفت تا بشه به صورت بهینه از ان استفاده کرد.

در هر صورت چون این مدل رتیکل ، بر مبنای moa درجه بندی شده و در ضمن اعداد اون بر حسبmoa هم روند نیستند ، در صورتیکه بخواهید اون رو تبدیل به میلی رادیان کنید که به عنوان یک دوربین میلداتی از اون بهره ببرید، به هیچ عنوان مناسب نیست و از اونجایی که برای بادی طراحی نشده ،هر گونه تلاشی برای استفاده از این دوربین برای بادی ، توانایی های دوربین رو  بشدت محدود  میکنه  که این به هیچ وجه انجام این کار عاقلانه و حرفه ای نخواهد بود.

ادامه دارد.........
دوربین های مدل ساید ویندر در این برند بسیار خوب و محبوب دارای لنز 18 لایه میباشند در حالیکه در مدل ایر مکس تعداد لایه ها 16 میباشد و جالب اینه که در مدل فرونتیر تعداد لایه ها به 21 میرسد که مطلب بسیار مهمی در این مورد است که دوستان باید به اون خیلی توجه داشته باشند و در انتخاب نوع دوربین این فاکتور تعداد لایه های لنز رو در نظر داشته باشند چرا که بسیار کاربردی و مهم است.

به طور کلی هر مقدار که تعداد لایه های لنز در دوربین افزایش داشته باشد ،شافیت تصویر در زوم بالا کاهش دارد و هر مقدار که تعداد لایه های لنز کمتر باشد تصاویر در زوم بالا شفاف ترند.

و البته همانطور که تعداد لایه های لنز با شفافیت تصویر نسبت معکوس دارد به همان اندازه تعداد لایه ها با قدرت تفکیک رنگ در دوربین نسبت مستقیم دارد به این معنی که در دوربین های فرونتیر که این تعداد به 21 لایه میرسد قدرت تفکیک رنگ در این مدل دوربین بخصوص در زوم بالا به صورت چشمگیری افزایش داشته و دوربین رو برای شکار بسیار مناسب خواهد کرد چرا که در شکار به علت استتار حیوان با محیط اطراف خودش ،نیاز مبرمی برای تفکیک رنگ احساس میشود تا شکارچی از داخل دوربین بتواند راحت تر شکار خود را از محیط اطراف تفکیک کند که در این حالت شفافیت تصویر کم میشود که برای شکار چندان اهمیتی ندارد.

لذا دوستانی که دوربین خود را برای شکار انتخاب میکنن فقط به دنبال شفافیت تصویر در زوم بالا  نباشند چرا که این برخورد برای انتخاب دوربین کاملا غیر  حرفه ای و ناشیانه است.
دوربین هایی که مانند دوربین هاوک  با رتیکل بر حسب moa طراحی شده اند  مثل رتیکلهای sr pro در این برند، مناسب گلوله زن ،اون هم در شرایط خاص است که در این پست یک مقایسه اجمالی با رتیکلهای میلداتی این برند انجام میدهیم.

دوستان توجه داشته باشید که هر میلی رادیان برابر با 3،44 moa است و در رتیکل sr pro اگر دقت کنید مقدار ارزش رتیکل به حدود 12 moa در زوم 8 میرسد که به نسبت رتیکل سایدویندر برای گرفتن افت تیر، مقدار ارزش رتیکل بسیار اندک است و اگر کسی برای بادی بخواد از این مدل استفاده کنه در برد های بالای 50 متر و 70 متر به شدت دچار کمبود میلدات میشه و در عمل نمیتونه با رتیکل، اصلاح افت تیر کنه چراکه در زوم 8 اگر ارزش sr pro را به میلدات تبدیل کنید خواهید دید که در زوم 8 این مدل رتیکل، شما در واقع 3 میلدات دارید که اگر زوم رو دوبرابر کنید اوضاع خیلی بدتر میشه و این میزان به 1.5 میلدات کاهش پیدا میکنه که به هیچ وجه مناسب سلاح بادی نیست چرا که در بادی افت تیر زیاد است و برای جبران ان مثلا در زوم 10 شما به 10 الی 12 میلدات در لانگ رنج هم احتیاج پیدا خواهید کرد.

لذا توجه داشته باشید از اونجایی که مدلهای سایدویندر از اول برای گلوله زن طراحی شده اند ، بهترین مدل رتیکل اون برای بادی  شکاری 1/2 میلدات در زوم 20 میباشد و اگر کسی انتخاب دیگری رو برایpcp شکاری  انجام بده دچار محدودیت هایی میشه که مثلا از این محدودیت ها میشه شکار در لانگ رنج  با pcp رو عنوان کرد.
تصور کنید که مثلا مدل 1/2 میلدات در زوم 10، تعداد میلدات شما نسبت به تعداد میلدات در مدل رتیکل 1/2 در زوم 20 ، دقیقا نصف میشه و در زومهای بالا در لانگ رنج شکار ،مدل 1/2 در زوم 10 ، شکارچی رو با کمبود میلدات مواجه خواهد کرد.
البته این مقایسه رو من برای یک سلاح pcp در قدرت 40 ژول انجام دادم .
دوستان توجه داشته باشند با بالاتر رفتن قدرت سلاح و طبعا بالاتر رفتن سرعت تیر، در  این مقایسه رای به انتخاب زوم 10 با ارزش نیم میلدات ، داده میشه که با توجه به محدودیت هایی که برای استفاده از سلاح ژول بالا و پرسرعت مطرحه،انتخاب زوم 10 با ارزش نیم ،میلدات منتفی به نظر میرسه.

ادامه دارد.........

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
دوربین های برند هاوک - توسط Takkhal - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰، ۱۰:۵۹ ق.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط Gunholder - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴، ۱۰:۱۶ ب.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط Gunholder - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵، ۰۹:۵۲ ق.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط Takkhal - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵، ۰۹:۳۶ ب.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط Gunholder - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵، ۱۰:۴۵ ب.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط Takkhal - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶، ۱۰:۳۵ ب.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط Gunholder - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸، ۰۹:۲۲ ق.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط Takkhal - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸، ۱۱:۲۵ ق.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط Gunholder - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸، ۰۲:۴۵ ب.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط Gunholder - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹، ۱۲:۵۴ ق.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط Takkhal - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹، ۰۱:۴۲ ب.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط Gunholder - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹، ۰۵:۱۵ ب.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط garshasb - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰، ۱۰:۰۰ ب.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط Takkhal - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱، ۰۸:۱۱ ق.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط Gunholder - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶، ۰۹:۲۱ ق.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط Gunholder - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱، ۱۰:۰۸ ق.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط Gunholder - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵، ۰۴:۵۹ ب.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط همدل - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵، ۰۹:۱۶ ب.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط Gunholder - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵، ۱۰:۴۵ ب.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط Gunholder - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲، ۱۲:۲۴ ق.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط Gunholder - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸، ۰۹:۰۱ ق.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط M. Shooter - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹، ۰۴:۳۷ ب.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط Gunholder - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱، ۰۹:۱۶ ب.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط Gunholder - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸، ۰۹:۰۸ ب.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط کوهنورد - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳، ۱۲:۳۷ ب.ظ
RE: دوربین های برند هاوک - توسط Takkhal - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵، ۰۷:۳۸ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان