اطلاعیه : به تالار گفتگو انجمن بنچ رست و فیلدتارگت ایران IRBFA خوش آمدید ، در صورت بروز مشکل در ثبت نام لطفا مشکل رو در تالار میهمانان اعلام فرمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود ،

گروه تلگرام انجمن به آدرس زیر فعال میباشد https://t.me/joinchat/AAAAAEGwJN61nqzw34Trbw ادرس کانال تلگرامی انجمن Telegram.me/irbfa آدرسهای فوق را در مرورگر خود کپی و وارد کانال و یا گروه تلگرامی انجمن شوید

توجه :................... برای استفاده از مطالب و مطالعه موضوعات باید در سایت عضو شوید .......... برای عضویت لطفا وارد بخش ثبت نام شوید،........... مراحل ثبت نام ساده و کوتاه میباشند. .............. از آنجا که قوانین این انجمن بادیگر انجمنها متفاوت میباشد٫ لطفا قبل از هرگونه فعالیت در انجمن قوانین را به دقت مطالعه فرمایید. هرگونه فعالیت در انجمن به معنای مطالعه قوانین و پذیرش آن میباشد


امتیاز موضوع:
  • 34 رأی - میانگین امتیازات: 3.41
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مقایسه لوله 12 خان و 6 خان در وایرخ 100
#1
درود

مطلبی رو که در زیر براتون میارم نتیجه بررسی اقای قدیری هست که روی لوله وایرخ 6 خان و12 خان (fsb) انجام دادن ، که میتونه برای دوستان مفید باشه.


شاید برای همه ما سوال بوده که چرا وایرخ در مدل HW100 از دو مدل لوله با تفاوتهای زیاد استفاده کرده است؟البته منظور غیر از شرودد بودن لوله FSB میباشد.
از اینرو چندین بار به وایرخ ایمیل زدم و دلایل رو جویا شدم.در نهایت جوابهایی داده شد.

Hi.

So far as I know you have Two kind of barrel on your HW100.one of this has 6 lands/grooves which HW100S is equipped with this.and that one has 12 grooves/lands and is only on HW100T/S FSB.

1-Now please let me know why you have TWO barrel Type on your PCPs?

2- Please let me know about their Accuracy,which one is accurate than each other?please compare.

3-So let me know about Exact Caliber of both if there is difference.

4-As I know there is difference on their length,why?its reason is related to its accuracy or BC or only shot per fill?



Again thank you so much for attention .I need Exact Answer.



Regards,

Masoud Ghadiri


اما پاسخ:


Dear Mr. Ghadiri,



we refer to your e-mail of 27.09.13.



Due to technical demands the barrels of our models HW 100 are different. the FSB version e.g. has a much thinner barrel. So we use different dimensions in the construction. 



The accuracy of each shot depends very much on the chosen pellets. The different lengths and rifling of the barrels is chosen by our r&d department. This relates to technical decisions, which we do not publish. We hope for your understanding. We do always recommend to test various pellets to find the one with best accuracy. Each barrel has its own characteristics. 



Best regards



Hans-H. Weihrauch


مدتی پیش یکی از تفنگهای ۶ خان به دستم رسید که به گفته وایرخ بر روی تفنگهای جدید دیگر از لوله فشنگهای کالیبرهای ۲۲. خبری نیست.
لوله های جدید ۶ خان تغییر کرده اند و مختص PCP تولید میشوند.
از اینرو آزمایشی از نظر دقت در مسافت ۵۰ و ۱۰۰ متر انجام دادم تا صحت این موضوع مشخص گردد.
اما پیش از آن سعی کردم از ساجمه هایی که از هر لوله گذشته بودند با بزرگنمایی بسیار بالا عکاسی کنم.نتیجه خیلی جاب بود و در زیر هر تصویر شرح آنرا بیان میکنم.

تفاوت اصلی در دو لوله تعداد خانها میباشد.اما نوع خانکشی در آنها کاملا متفاوت است.در لوله ۶ خان٬خانها بسیار نرم میباشند و همچنین هیچ لبه تیزی در آنها وجود ندارد.در واقع هر خان با یک Curve کوچک به سمت بالا آماده و مجددا به همان شکل به سطح لوله میرسد.این در حالی است که در لوله ۱۲ خان زاویه های تیزی در برجستگی ها و فرورفتگی ها وجود دارد.این نوع سیستم خانکشی اصطلاحن polygonal نام دارد.

[تصویر:  13818215441.jpg]

تصویر بالا شکل خانکشی دقیق در لوله های FSB و معمول وایرخ میباشد.این عکس از تصویر اصلی که در پایین مشاهده میکنید تهیه شده است:
[تصویر:  13818215467.jpg]

همانطور که مشاهده میکنید٬نوع خانکشی در لوله ۶ خان بسیار نرمتر از لوله ۱۲ خان میباشد.

[تصویر:  13818215452.jpg]
در تصویر بالا مشاهده مکیند که خانها در لوله ۱۲ خان بر روی ساچمه برش یکسانی ایجاد کرده اند.در حالی که در لوله ۶ خان برشی وجود ندارد و فقط یک شکل تپه مانند بر روی ساچمه ایجاد میشود.

[تصویر:  13818215453.jpg]
در تصویر از بالا نیز به همین نکته میرسیم.اثر خانها در لوله ۱۲ خان٬بر روی ساچمه به گونه ایست که در لبه هر فرورفتگی مقداری پلیسه ایجاد میشود.
این پلیسه ها در هر شلیک از ساچمه جدا شده و در درون لوله میچسبند و پس از تعدادی شلیک مجبور به تمیز کردن لوله خواهید بود.

[تصویر:  13818215454.jpg]

در تصویری که از پشت هر دو ساچمه تهیه شده است میبینید که مقدار پلیسه ایجاد شده در برشهای لوله ۱۲ خان بیشتر است.این بدان معناست که لوله ۱۲ خان مستعد کثیفی بیشتری است.
همچنین اثر خانها بر روی ساچمه در محدوده Transoinc سبب ایجاد Magnus effect/Force میشود.

[تصویر:  13818215455.jpg]
[تصویر:  13818215466.jpg]

این دو لوله تفاوت اساسی دیگری نیز دارند.
در لوله ۱۲ خان مقدار Twist Rate برابر با ۱۸ میباشد و در مدل ۶ خان برابر با ۱۶.در واقع لوله ۶ خان بسیار سریعتر از لوله ۱۲ خان است (12.5%)و این موضوع بسیار در انتخاب ساچمه تاثیر گذار است.
مقدار نرخ چرخش در لوله ۶خان به ما نشان میدهد که اولا این لوله با ساچمه های سنگینتر دقت بالاتری خواهد داشت و دوم٬در صورت انتخاب ساچمه سبک نیاز به کاهش قدرت خروجی اسلحه خواهید داشت و در اخر در لوله های سریع٬هر چه پرتابه بلندتر باشد٬دقت افزایش بیشتر پیدا خواهد کرد.

پس از کلی تیراندازی لوله ۱۲ خان بسیار کثیف شده بود و در طول تیراندازی بارها تمیز شد.اما لوله ۶ خان فقط یکبار در اول و یکبار پس از پایان تیراندازی تمیز شد.در طول تیراندازی گروپ هرگز تغییر نکرد و پس از تمیز کردن لوله٬کثیفی زیادی در آن وجود نداشت.

تست BC:
در آزمایش ضریب بالستیکی٬با قرار دادن کرنوگراف در ۱۰۰ متر٬با سرعت شلیک برابر در دهانه لوله٬سرعت در ۱۰۰ متر برای لوله ۶ خان بیشتر بود.مقدار BC در لوله ۱۲ خان با ساچمه باراکودا به صورت Single BC برابر با 0.040 ور لوله ۶ خان برابر با 0.044 بود.

اما نتیجه گروپگیری!پس از توضیحات گفته شده و بررسی تمامی موارد و تئوری های مطرح شده و همچنین توضیحات وایرخ٬بهترین ساچمه برای این مدل لوله باراکودا میباشد.
دقت این ساچمه بر روی این لوله کم نظیر بود.در مسافت ۵۰ متر گروپ مانند لوله ۱۲ خان با ساچمه ۱۶ و یا ۱۸ بود .یعنی حدود ۹ تا ۱۲ میلیمتر و در ۱۰۰ متر:

[تصویر:  13818215468.jpg]

محل برخورد بالا مربوط به خطای گروپگیری قبل میباشد.
یقینن در صورت استفاده از باراکودا مچ٬خطاهای جزئی نیز کاهش پیدا میکند.چراکه گاهی از ۴یا ۵ شلیک یکی به ناکجا اباد میخورد که این موضوع برای باراکودای معمولی اجتناب ناپذیر میباشد.به زودی همین آزمایش را با باراکودا مچ نیز تکرار میکنم.
البته این بهترین گروپ ما نبود٬گروپ ۳۰ و ۳۵ میلیمتر هم در تست ها داشتیم.


ارادت

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#2
درود 
دوستان این هم دوتا گروپ از وایرخ 6 و 12 خان برای مقایسه که از دوسلاح نو و در شرایط کاملا یکسان شخصا گرفتم و اطلاعات کامل تو تصویر موجوده،

   

   

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان