اطلاعیه : به تالار گفتگو انجمن بنچ رست و فیلدتارگت ایران IRBFA خوش آمدید ، در صورت بروز مشکل در ثبت نام لطفا مشکل رو در تالار میهمانان اعلام فرمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود ،

گروه تلگرام انجمن به آدرس زیر فعال میباشد https://t.me/joinchat/AAAAAEGwJN61nqzw34Trbw ادرس کانال تلگرامی انجمن Telegram.me/irbfa آدرسهای فوق را در مرورگر خود کپی و وارد کانال و یا گروه تلگرامی انجمن شوید

توجه :................... برای استفاده از مطالب و مطالعه موضوعات باید در سایت عضو شوید .......... برای عضویت لطفا وارد بخش ثبت نام شوید،........... مراحل ثبت نام ساده و کوتاه میباشند. .............. از آنجا که قوانین این انجمن بادیگر انجمنها متفاوت میباشد٫ لطفا قبل از هرگونه فعالیت در انجمن قوانین را به دقت مطالعه فرمایید. هرگونه فعالیت در انجمن به معنای مطالعه قوانین و پذیرش آن میباشد


امتیاز موضوع:
  • 45 رأی - میانگین امتیازات: 2.73
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
هاتسان گالاتیان hatsan galatian
#1
درود 

دوستان تو این تاپیک قصد دارم یکی از محصولات هاتسان بنام گالاتیان رو براتون معرفی کنم، 
این سلاح در 5 تیپ مختلف تولید شده که دوتا زیر مجموعه کلی دارن

1. کارابین که همون لوله شرودده
2. لول عادی که همون 60 سانت هست 

ک هردو این ها در سه نوع قنداق ارایه شدن

1. مونت کارلو چوب و سنتتیک
2. تامبهول چوب و سنتتکیک 
3. قنداق تاکتیکال سنتتیک

کپ سلاح هم در دو رنگ مشکی و نقره‌ای ارایه شده.
از اونجایی که معتبر ترین اطلاعات مربوط به سایت تولید کننده هست لینک سایت تولید کننده رو اینجا براتون میزارم ، تو لینک زیر مشخصات فنی کامل سلاح از قبیل  طول لوله ، قدرت، وزن و ... در تیپهای مختلف ارایه شده و دوستان میتونن مطالعه کنن و تکرارشون دیگه لزومی نداره.  در ادامه تاپیک هم دوستان میتونن به ارایه تجربیات و سوالات و ... در خصوص این مدل بپردازن.

http://www.hatsan.com.tr/en_galatian_series.html


[تصویر:  countrywidefarmers-14339-3.jpg]

در ادامه معرفی کلی از این سلاح و کورنوگرافی از اون براتون خواهم داشت 

ادامه دارد..... 

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#2
درود

امروز یه تجربه خوب خودم رو از این سلاح براتون میزارم امیدوارم که مفید باشه،
از قبل یه گالاتیان لول لوتار تیپ یک داشتم که جدیدا بعد از ورود رگولاتورهای هاتسان تصمیم گرفتم که یه تستی رو رگولاتور داشته باشم و نسبت به تهیه اون اقدام کردم،
خارج از بحث کارکرد رگولاتور که بعدا بهش خواهم پرداخت، قصدم ارایه یک قابلیت خوب در این سلاحه، و اون اینه که با هزینه ای معقول میشه یک سلاح با دو کاربرد رو داشت ، به روش زیر،
شخصا یک مخزن جدید با رگولاتور برای سلاحم تهیه کردم و بعد از نصب رگولاتور در داخل سیلندر حالا ساح داری دو مخزن یکی با سیستم قدیمی 51 ژولی و دیگری با رگولاتور 30 ژولیه، در مرحله دوم با انجام کمی تغییرات در سیستم تنظیمات سلاح در نهایت سلاح رو روی دو درجه 28 ژولی رگوله و 60 ژول غیر رگوله تنظیم کردم که فقط با تغییر مخزن، سلاح تارگتی رگوله و یا شکاری میشه البته تنظیم قدرت فنر و چکش و والو و ... وقت گیر بود که به شکلی باشه که در هردو سطح درست کار کنه ولی خوب شدنی بود و نتیجه هم داد.
به زودی کورنو گرافی در هردو سطح سلاح رو براتون خواهم گذاشت،

امیدوارم مفید بوده باشه.

ارادت

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#3
درود

دیروز فرصتی شد تا روی دوتا مخزن گالاتیان لول لوتار ، تستی انجام بدم که برام نتایجش جالب بود، بنا به شرایط و محدودیتها فرصت کورنو گرافی با تعداد بالای شات نبود ولی نتایج زیر حاصل شد.
سلاح با ساجمه جی اس بی 18 گرین ، مخزن رگوله،   221 متر برثانیه   حدود 28 ژول ، و مخزن غیر رگوله ،  322.7 متر برثانیه یعنی 61 ژول و ساچمه 28 گرین 267 متر برثانیه حدود 65 ژول، فاصله 26 متر،  نکته جالب اینکه برخلاف انتظار در مخزن رگوله شاهد گروپ خوبی نبودم و بر خلاف انتظار در مخزن غیر رگوله 65 ژولی گروپ بسیار عالی رو با ساچمه 18 گرین جی اس بی شاهد بودم که ابن مورد جای تامل داره، به نطرم در مخزن رگوله تو این سرعت احتمال میدم که بین مشخصات فنی لوله و سرعت و مشخصات فنی ساچمه همخونی وجود نداشته باشه به هرحال قطعا بعد از بررسی دقیقتر و تغییرات لازم نتایج تستهای بعدی رو براتون خواهم گذاشت در ضمن منتطر نظر دوستان هم هستم.

اینهم تصاویر هردو گروپ، هردو گروپ در فاصله 28 متر ، تعداد یک خشاب و استفاده از رست ساچمه جی اس بی 18 گرین انجام شده


ارادت

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد


فایل‌(های) پیوست شده تصویر (ها)
       
پاسخ
#4
درود

دوستان در خصوص تفاوت لوله عادی و لوتاربکار رفته در گالاتیان پرسیده بودن، که باید عرض کنم تفاتهایی هست و عکس زیر هم کاملا تفاوت خانها رو نشون میده این عکس رو خودم شخصا گرفتم و همونطور که در عکس مشهوده خانهای لوله لوتار عمیقتر و کمی پهن تر هستند ضمن اینکه بصورت ذوزنقه هستن در صورتیکه خان لوله عادی کاملا مستطیل شکله و نازکتر و با عمق کمتر، در عمل هم طی تستی که گرفته شده دقت لوله های لوتار بالاتره که البته این مورد در بحث تارگت زنی مهمه و در بحث هانتینگ موضوع زیاد تفاوتی نمیکنه.

ارادت

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد


فایل‌(های) پیوست شده تصویر (ها)
   
پاسخ
#5
با تشکر از جناب دانشور که تست گروپ گالاتیان رو دو حالت مختلف انجام دادند 

ای کاش در حین گروپ گیری در دو حالت، هم زمان عمل کورنوگرافی هم برای کلیه شاتهای انجام شده ، صورت می پذیرفت تا این حالت به ظاهر متناقض رو بشه تحلیل کرد به هر صورت توجیه فیزیکی و فنی این دو گروپ که به ظاهر با هم تناقض دارن رو با داده های ارائه شده نمیشه تجزیه و تحلیل کرد و باید متوسل به حدس و گمان و نظریه پردازی بشیم که واقعا کار نادرستیه .

در هر حال پیشنهاد من ازمایش دوباره این دو حالت گروپگیریه به صورتی که  همزمان کورنو گرافی هم انجام بشه تا بتوان  تجزیه تحلیل مناسب رو ارائه داد.

با تشکر فراوان از زحمتی که کشیدید.
البته بسیار مهم است که داده هایی مانند فاصله و شرایط محیطی گروپ گیری هم ذکر بشه ، چرا که برای تجزیه تحلیل این حالت به ظاهر متناقض ، فاصله و اینکه گروپ در فضای باز انجام شده ویا داخل سالن ، از کورنوگرافی هم مهمتره و باید کاملا تبیین بشه .

لذا خواهشمند است که داده های گروپگیری رو کاملا شرح دهید تا بهتر بشه این وضعیت بوجود امده را تحلیل کرد.

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#6
درود

گروپهای بالا در فاصله 26 متر و شرایط سکون هوا و یکسان انجام شده و امروز مخزن رگوله رو کورنو گرافی کردم که در یک خشاب شاهد تلورانس تیر 2.3 متر برثانیه بودم که واقعا تلورانس عالیه اما دوباره هم که گروپ گرفتم متاسفانه گروپ خوب نبود ، بعد مخزن رو باز کردم و فشار رو تغییر دادم به شکلی که سلاحگبا ساچمه رنجر 18.5 گرین 53 ژول قدرت داشت و تو اون قدرت هم یک خشاب رو کورنو گرافی کروم که تلرانس حدود 3 متر برثانیه بود که البته با ساچمه رنجر 18.5 گرین که نسبت به جی اس بی تلرانس وزنیش بیشتره، به هرحال بازهم شاهد تلورانس خوبی بودم ، والبته گروپ بسیار خوب که عملا شاهد این بودم که با افزایش سرعت مشکل باز بودن گروپ در سرعت پایین حل شد ، در تست بعدی با جی اس بی 25 گرین گروپ گرفتم که واقعا دقت بالایی رو شاهد بودم و گروپ در 26 متر در 7 شلیک حدود 7 میل بود که کاملا ایده اله به هر حال این هم نتیجه کار امروز بطور مختصر بود، البته قصد دارم تغییرات دیگه ای رو اعمال کنم که درصورت حصول نتیجه مثبت حتما تو همین تاپیک براتون اعلام خواهم کرد، ولی نتیجه کلی از همین تست حاصل میشه اینه که فقط تلورانس شات پایین بیانگر دقت نیست و مشخصات فنی ساچمه مثل وزن و طول و ... متناسب با سرعت و طول گام خان و ... همه در یک پکیج حساب شده میتونن دقت بالا رو برای تیرانداز به ارمعان بیاره.

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#7
(۱۳۹۵/۰۱/۲۰، ۱۰:۱۱ ق.ظ)مرتضی کربلایی نوشته است: ازمایش انجام شده نتیجه بهبودی گروپ رو در سرعت بالا تضمین میکنه که کاملا قابل پیش بینی بود 

به نظر من علت اصلی خراب شدن گروپ در سرعت پایین مربوط میشه به عوامل جوی در فضای باز برای اثبات این نظریه کافیه که سلاح رو در وضعیت ژول پایین گروپ گیری کنید و اینبار به جای فضای باز ، از فضای بسته داخل سالن بهره ببرید که کونوکسیون هوا به هیچ وجه وجود نداشته باشه خواهید دید که گروپ سلاح شما بهبود پیدا خواهد کرد.

چرا که در سلاح های دارای ولوم مانند اف ایکس که میتوان قدرت رو از 40 ژول به 23 ژول تقلیل داد ، شخصا این موضوع را تجربه کردم 

در مجموع باید خدمت دوستان عرض کنم که عوامل جوی و سرعت پرتابه در دقت یک سلاح پی سی پی به مراتب مهمتر از وجود و یا عدم وجود رگلاتور برای سلاحه البته تمامی این تحلیل بر مبنای سرعت های زیر صوت صادقه و در سرعت های فراصوت ، مسئله کاملا جدا گانه باید تحلیل بشه هرچند که اصول کلی در هر دو حالت برقراره.

نتیجه اینکه دوستانی که از سلاحشون برای شکار بهره میبرند ترجیح داره که یک سلاح مناسب با کیفیت بالا و بدون رگلاتور رو انتخاب کنند مانند ایر ارمز و اف ایکس و .....و اگر قصد مسابقه دادن رو دارن از سلاح های رگلاتور دار بهره ببرند که در تمامی شاتهای سلاح در یک شارژ مخزن ، نگران تغییرات در سرعت ساچمه بین اولین  شلیک و اخرین شلیک رو نداشته باشند .
هر چند که در سلاحهای بدون رگلاتور ، در منحنی سینوسی عملکرد سلاح، تعدادی شلیک رو خواهید داشت که دقیقا مانند سلاح رگلاتور دار شاتهای بسیار منظمی رو از سلاحتون میتونید دریافت کنید و در مسابقه هم پا به پای یک سلاح رگلاتور دار مسابقه دهید و لازمه اون اینه که در یک فشار کاری مخزن سلاحتون رو کورنو کنید تا محدوده و تعداد شاتهای بهینه سلاحتون رو در اون محدوده فشار کاری مخزن، در منحنی سینوسی سلاح رو پیدا کنید و در اون محدوده به بهترین وجه ممکن بهترین شاتها رو از سلاحتون دریافت کنید.

درود 

د تست دوم سلاح رو در سالن 25 متر هم در هوای کاملا ساکن تست کردم که باز هم گروپ همون الگوی قبلی داشت ، البته در تاثیر عوامل جوی بر پرتابه اونهم در سرعتهای پایین اصلا شکی نیست ولی نه به این شکل که سلاح گروپ سلاح رو در تمام جوانب بهم بریزه که در واقع نوع گسستگی نقاط برخورد این فرضیه رو کاملا رد میکنه، در این خصوص گروپ حاصله نتیجه موارد دیگه ایه که تو پست قبلی اشاره شد، در کل هر ساچمه با یک سرعت و گام و طول لوله میتونه بهترین نتیجه رو بده حالا تو فرصت بعدی سرعت رو رو حدود 45 ژول تنظیم و تست خواهم کرد و نتیجه رو اعلام میکنم.
ممنون از نقطه نظرات 

اادت

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#8
درود

دوستان پروژه گالاتیان تقریبا تموم شد،  بهترین نتیجه رو روی سرعت  281 متر و قدرت 46 ژول با لوله لوتار گرفتم گروپ بسیار عالی با جی اس بی 18گرین که به نظرم  برای بنچ رست 70 یارد میتونه گزینه خوبی بشه کورنو گرافی زیر هم مربوط به آخرین تنظیماتیه که رو تفنگ انجام شده.
رگولاتور هم ساخت هاتسانه همونطور که میبینید تلرانس زیر 3 متر با ساچمه معمولی و وزن نشده که بسیار عالیه.      سوالی بود در خدمتم.

ارادت

   

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#9
با سلام و خسته نباشید
یه عکس از گروپ جدید برامون بگذارید تا دوستان اختلاف تغییرات را از نزدیک ببینند . با تشکر اینهم یک اعتبار ناقابل بابت پیگیری پروژه

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#10
درود 

اینهم گروپ گالاتیان رگوله ،  25 متر ساچمه 18 جی اس بی تعداد شات 5 عدد ،  توضیح اینکه شلیک سمت راست جزو گروپ نیست و شلیک قبلیه،

   

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان