اطلاعیه : به تالار گفتگو انجمن بنچ رست و فیلدتارگت ایران IRBFA خوش آمدید ، در صورت بروز مشکل در ثبت نام لطفا مشکل رو در تالار میهمانان اعلام فرمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود ،

گروه تلگرام انجمن به آدرس زیر فعال میباشد https://t.me/joinchat/AAAAAEGwJN61nqzw34Trbw ادرس کانال تلگرامی انجمن Telegram.me/irbfa آدرسهای فوق را در مرورگر خود کپی و وارد کانال و یا گروه تلگرامی انجمن شوید

توجه :................... برای استفاده از مطالب و مطالعه موضوعات باید در سایت عضو شوید .......... برای عضویت لطفا وارد بخش ثبت نام شوید،........... مراحل ثبت نام ساده و کوتاه میباشند. .............. از آنجا که قوانین این انجمن بادیگر انجمنها متفاوت میباشد٫ لطفا قبل از هرگونه فعالیت در انجمن قوانین را به دقت مطالعه فرمایید. هرگونه فعالیت در انجمن به معنای مطالعه قوانین و پذیرش آن میباشد


امتیاز موضوع:
  • 21 رأی - میانگین امتیازات: 2.81
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تکنیکهای شلیک به اهداف در حال پرواز
#1
درود

مقاله ای رو خوندم و به نظرم اومد که برای دوستان میتونه مفید باشه، زحمتش رو اقای شاه محمدی کشیدن. البته یک نکته رو عرض کنم که این مقاله از دیدگاه شکاری نوشته شده ولی مطالبش در این تاپیک ملموس تره و کاربردش برای رشته های اهداف پروازی هم میتونه مفید باشه.

تکنیکهای تیراندازی به اهداف پروازی

[b]نگاه با دوچشم وتمرکزروی هدف،بالابردن سریع ونرم تفنگ وقرارگیری مناسب آن دربدن،حرکت نرم وهماهنگ تفنگ باهدف وپیشگیری مناسب،کشیدن نرم ماشه بدون توقف حرکت تفنگ ازاصول تیراندازی به اهداف پروازی است.[/b]
[تصویر:  %D8%AA%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%...DB%8C1.jpg]
[تصویر:  %D8%AA%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%...DB%8C2.jpg]
[تصویر:  %D8%AA%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%...DB%8C3.jpg]
شایعترین اشتباه درهنگام تیراندازی به اهداف پروازی تمایل اشخاص به عجله هنگام شلیک است.درشلیک به اهداف پروازی زمان بسیارمهم است.این زمان نه آنقدرکم است که باعجله وبدون هدف گیری تیراندازی کنیم ونه آنقدرزیاد که بخواهیم زمان زیادی صرف هدف گیری دقیق نمائیم.
تکنیک های مختلفی جهت تیراندازی به اهداف پروازی وجود دارد.استفاده محدودازیک تکنیک ضعف است.بایادگیری وکاربرد همه تکنیک های مهم،شما می توانیدبه دوهدف دست یابید:
اول اینکه شما می فهمیدکدام تکنیک مناسبترین وبهترین روش برای شما است.دوم اینکه،باتمرین می توانید برای هریک ازشرایط بهترین تکنیک رابکارببرید.
بزرگترین تفاوت میان تکنیکهای مهم،نقطه قراردادن مگسک تفنگ نسبت به هدف است که نوع تکنیک رامشخص می کند.
تکنیکswing-Trough یالغزاندن تفنگ ازپشت هدف به جلو:
همانطوریکه که ازشکل مشخص است ابتداعقب هدف رانشانه رفته وباسرعت بیشترازسرعت ظاهری هدف تفنگ رابه جلو آن هدایت وزمانی که مگسک درحال عبورازهدف است به نرمی ماشه فشار داده می شود،به علت سرعت زیادتر تفنگ ازسرعت ظاهری هدف، تیرزمانی شلیک می شودکه پیشگیری لازم صورت گرفته است.
بزرگترین مزیت این تکنیک درشکار پرندگان تیزپروازاست.چون مسیرپروازمعمولا مشخص نیست.بااین تکنیک راحتر می توان هدف رادنبال کرد.این تکنیک موقعی که پرنده به سمت بالا پرمی کشدویاازسمت جلو به شکارچی نزدیک می شودبهترین ویا شایدتنهاروش مناسب می باشد.
اشکال این تکنیک:
اگر سرعت لوله تفنگ زیادباشد ساچمه هاازجلوهدف عبورخواهدکردواگربخواهیم پیشگیری راکم کنیم باتوقف سرلوله، ساچمه هاازعقب هدف عبورخواهدکرد.درصورتیکه حرکت تفنگ کندباشدبازساچمه هاازعقب هدف خواهدگذشت.
تکنیک Pull-Away نشانه روی لبه جلوی هدف وکشیدن به جلو:
به محض مشاهده هدف مگسک روی لبه جلویی هدف قرارگرفته وقنداق به گونه ها می رسد.وقتی تفنگ به طورکامل سوارشد،سرلوله باید درمسیر پروازهدف به جلو رفته وماشه کشیده شود.ازمزایای این تکنیک سرعت عمل وتعقیب بهتر مسیرپروازاست.برای مبتدیان بهترین روش یادگیری تیراندازی به اهدف پروازی است.
اشکال این تکنیک:
دراین تکنیک اگراجازه داده شودهدف ازلوله جلوبزندشخص مجبوراست ازتکنیک swing-Troughاستفاده کند که زمان ازدست خواهدرفت واگرسریع وزیاد تفنگ راجلوببرد منجربه توقف تفنگ خواهدشد وساچمه هاازعقب ردخواهدشد.
تکنیک Maintained پیشگیری مداوم وثابت:
سرلوله روی خط پروازقرارگرفته وبه مقدارلازم بسته به مسافت وسرعت پرواز پیشگیری نموده وضمن حفظ فاصله فوق ماشه کشیده می شود.ازمزایای ای تکنیک سهولت استفاده ،سرعت عمل زیاد وکنترل بهتربدون فشارعصبی است وازتکنیک های عالی وپرکاربرد برای اهداف پروازی می باشد.استفاده ازاین تکنیک نیاز به تجربه کافی درتشخیص سریع فاصله ازهدف،سرعت ومسیرپروازدارد.این روش درشکارمرغابی وسایرپرندگان مخصوصا زمانی که به صورت افقی درحال پرواز هستند بهترین کاربرد رادارد.
اشکال این تکنیک:
قراردادن مگسک تفنگ درفاصله مناسب ازجلوهدف وتشخیص مسیرپرواز بسیارمهم است.اگراشتباهی درآن رخ دهدمنجربه توقف تفنگ شده وساچمه ها ازعقب هدف خواهدگذشت وباپیشگیری زیادجلو خواهیم زد.
تکنیک Fast-shooting تیراندازی تعجیلی:
به محض پروازپرنده تفنگ رابالا کشیده وبه نقطه ای که احساس می کنید درزمان رسیدن ساچمه ها پرنده درآنجا خواهد بود شلیک می کنید.ازمزایای این تکنیک سرعت زیادتیراندازی درزمانی است که فرصت کافی برای استفاده ازتکنیک های دیگر وجودندارد وهرشکارچی بایستی درآن مهارت لازم راکسب کند.زمانی که ازدامنه پرشیب زیرپای شکارچی، کبک باسرعت زیاد به سمت پایین ومتمایل به راست ویا چپ دورمی شودشایدتنها تکنیک لازم همین روش است.


توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#2
برای داشتن یک تیراندازی خوب و صحیح به نکات زیر توجه فرمایید:

همیشه از یک تکیه گاه مناسب استفاده کنید.

تیراندازی درست آن نیست که بدون استفاده از تیکه گاه و یا در حالت ایستاده شلیک کنید.بلکه همیشه باید از یک سطح نسبتا نرم و مناسب برای تیراندازی استفاده کرد. همچنین برای بالابردن تمرکز و منتقل کردن تمامی لرزشها به زمین درحالت خوابیده و یا نشسته تیراندازی کنید تا با کمترین میزان لرزش مواجه شوید.با این حال بهترین حالت برای تیراندازی حالت درازکش یا خوابیده میباشد.

از تکیه گاهای سخت استفاده نکنید.زیرا قنداق تفنگ شما به سرعت آسیب دیده و در نهایت سطح سخت موجب به سر کردن تیر میشود.
همیشه از یک جنس ثابت به عنوان تکیه گاه استفاده کنید.زیرا عملکرد و واکنش تفنگ شما نسبت به تکیه گاهاهی مختلف کاملا متفاوت است و با استفاده از چند تکیهگاه چند Trajectory مختلف در پرواز تیر تفنگ خود خواهید داشت.

هیچگاه قنداق را در دست خود فشار ندهید.یعنی همیشه قنداق در دست شما نه شل باشد و نه سفت.به طوری که آزادی قنداق را بین انگشتانتان احساس کنید تاتفنگ شما امکان کمی بازی کردن را در میان دستان شما داشته باشد.همچنین هرگز با دست خود قبضه قنداق را نفشارید.البته این روش کمی کلی میباشد و با توجه به تجربه تیرانداز وضعیتهای مختلفی در نظر گرفته میشود.

همیشه برای دردست گرفتن قنداق از یک روش درست مشخص استفاده کنید.با به دست آوردن تجربه درتیراندازی یاد میگیرید که چطور قنداق را دردست بگیرید.تیرانداز همیشه بایدتفنگ را به صورت راست و عمودی و یکنواخت بغل کند.این کار به دقت تیراندازی شما تا حد بسیار زیادی کمک خواهد کرد.با تغییر وضعیت در دست گرفتن قنداق هم چند Trajectory مختلف در پرواز تیر تفنگ خود خواهید داشت.

هرگز قنداق را به بازو و یا سینه خود فشار ندهید.این کار موجب به تغییر وضعیت در نحوه تیراندازی شما خواهد شد.

همیشه پیچهای اتصال قنداق به بدنه اصلی را چک کنید تا شل نشده باشند.شل بودن پیچها تاثیر زیادی در روند دقت تیراندازی خواهند داشت.

به تپش قلب و لرزشها دقت کنید.در هنگام تیراندازی به علت تپش قلب و لرزشهای طبیعی بدن از دقت تیر تاحد زیادی کاسته میشود.تیرانداز خوب آن است که درمیان این لرزشها هماهنگی لازم را بین کشیدن ماشه و هدف گیری ایجاد کند ودر زمانی که شبکه دوربین و یا خط نشان فرضی بر روی هدف قرار میگیرد ٬ماشه را کشیده و به هدف شلیک نماید.برای ایجاد هماهنگی بهتر با تمرین زیادمیتوانید خلاصی کامل ماشه را گرفته تا در زمان لازم از حد اکثر دقت برخوردار باشید.

تمامی مراحل فوق فقط و فقط با تجربه و مهارت زیاد در تیراندازی به وجود خواهد آمد.
بعد از بدست آوردن این مهارت تمامی روشها را بخاطر بسپارید تا همیشه از یک روش درست و دقیق برای تیراندازی استفاده کنید.

بااین کار متوجه میشوید که تیراندازی با تفنگ بادی نه تنها سرگرمی و Funنیست ٬ بلکه کاریست بس دشوار و دقیق و بدون مهارت کافی تیراندازی درست برای هیچ کس امکانپذیر نخواهد بود.

تمامی مطالب فوق مربوط به تفنگهای فنری میباشد.

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان