اطلاعیه : به تالار گفتگو انجمن بنچ رست و فیلدتارگت ایران IRBFA خوش آمدید ، در صورت بروز مشکل در ثبت نام لطفا مشکل رو در تالار میهمانان اعلام فرمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود ،

گروه تلگرام انجمن به آدرس زیر فعال میباشد https://t.me/joinchat/AAAAAEGwJN61nqzw34Trbw ادرس کانال تلگرامی انجمن Telegram.me/irbfa آدرسهای فوق را در مرورگر خود کپی و وارد کانال و یا گروه تلگرامی انجمن شوید

توجه :................... برای استفاده از مطالب و مطالعه موضوعات باید در سایت عضو شوید .......... برای عضویت لطفا وارد بخش ثبت نام شوید،........... مراحل ثبت نام ساده و کوتاه میباشند. .............. از آنجا که قوانین این انجمن بادیگر انجمنها متفاوت میباشد٫ لطفا قبل از هرگونه فعالیت در انجمن قوانین را به دقت مطالعه فرمایید. هرگونه فعالیت در انجمن به معنای مطالعه قوانین و پذیرش آن میباشد


امتیاز موضوع:
  • 19 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تفاوت سلاح های ریم فایر (خفیف) با سلاح های سنتر فایر
#1
همانطور که در مقدمه عنوان شد سلاح های خفیف یا ریم فایر سلاح هایی هستند که از نظر نوع چاشنی در مهمات متفاوت از سلاح های سنتر فایر هستند. اما تفاوت این دو سلاح در این مورد خلاصه نمیشود. در این گفتار به بررسی دیگر تفاوت های این دو نوع سلاح پرداخته می شود.
1-     عموما مهمات سلاح های خفیف بسیار کوچکتر، سبکتر و ارزانتر از مهمات سلاح های سنتر فایر هستند.
2-     وزن گلوله ها (مرمی) مهمات آنها به  مراتب کمتر از وزن مهمات سلاح های سنتر فایر هستند. بیشترین وزن مرمی مهمات خفیف حدود 40 گرین می باشد که وزن مرمی در سلاح های سنتر فایر به مراتب بیشتر از این مقدار است چه در تفنگ و چه در تپانچه.
3-     قیمت سلاح های خفیف در بازار دنیا (غیر از انواع مسابقاتی و خاص) به طور کلی از قیمت سلاح های سنتر فایر ارزان تر است.
4-     در مقایسه با سلاح های سنتر فایر هم در تفنگ ها و هم در تپانچه ها سلاح های خفیف لگد (Recoil) بسیار کمتری دارند. صدای کمتری تولید می کنند و تیراندازی با آنها به دلیل لگد و صدای کم به مراتب آسانتر از سلاح های سنتر پوینت می باشد و به همین دلیل برای کسانی که تازه تیراندازی را آغاز کرده اند، کودکان، نوجوانان و بانوان گزینه جالب توجهی می باشند.
5-     با توجه به لگد و صدای کمتر این سلاح ها و در نتیجه تاثیر روانی کمتر بر تیرانداز، در فاصله های کوتاه به طور کلی  دقت بیشتری نسبت به تیراندازی با سلاح های سنتر فایر به دست می آید.


توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان