اطلاعیه : به تالار گفتگو انجمن بنچ رست و فیلدتارگت ایران IRBFA خوش آمدید ، در صورت بروز مشکل در ثبت نام لطفا مشکل رو در تالار میهمانان اعلام فرمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود ،

گروه تلگرام انجمن به آدرس زیر فعال میباشد https://t.me/joinchat/AAAAAEGwJN61nqzw34Trbw ادرس کانال تلگرامی انجمن Telegram.me/irbfa آدرسهای فوق را در مرورگر خود کپی و وارد کانال و یا گروه تلگرامی انجمن شوید

توجه :................... برای استفاده از مطالب و مطالعه موضوعات باید در سایت عضو شوید .......... برای عضویت لطفا وارد بخش ثبت نام شوید،........... مراحل ثبت نام ساده و کوتاه میباشند. .............. از آنجا که قوانین این انجمن بادیگر انجمنها متفاوت میباشد٫ لطفا قبل از هرگونه فعالیت در انجمن قوانین را به دقت مطالعه فرمایید. هرگونه فعالیت در انجمن به معنای مطالعه قوانین و پذیرش آن میباشد


امتیاز موضوع:
  • 27 رأی - میانگین امتیازات: 2.93
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مهمات غیر کُشنده یا non lethal
#1
این بخش برای معرفی فشنگ های خاص ازقبیل صدا، آتش بازی، بیهوش کننده و .... ایجاد شده است که در ارسال های بعدی سعی درمعرفی فشنگ های خاص گیج 12 به دلیل اندازه مناسب آن برای انواع طراحی ها خواد گردید.

 WAX BULLET
اخیرا در فضاهای مجازی و اجتماعی اقدام به پخش ویدئو کلیپ هایی با عنوان زدن سیگار گوشه لب یک شخص با سلاح هایی مانند برنو و کالاشنیکوف گردیده است که به نظر من بی تاثیر از نمونه های خارجی آن که شخص با رولور بادکنک روی سر دوستش را می زند و دوستش بعد از شلیک اقدام به غش کردن می کند.
صد البته این گونه تیراندازی های نمایشی دور از عقل بوده و به هیچ عنوان توصیه نمی گردد. چرا که حتی احتمال خطر نزدیک به صفر هم باشد باز هم نمی توان با جان یک انسان آن هم برای یک نمایش شوخی کرد.
رشته های تیراندازی با رولور نظیر fast draw  و یا fast shooting که بیشتر ویژه آمریکایی ها بوده و چهره شاخص آنها باب موندن Bob Munden بود از قبیل نمایش ها دارند. نکته ای که برای من همواره دارای سوال بود عدم لگد سلاح بود به گونه ای که یک دختر بچه 12 ساله با یک ششلول کالیبر 44 به راحتی تیراندازی می کرد و جالب تر اینکه گلوله فقط رنگ روی سیبل فلزی را پاک می کرد و هیچ گونه اثری از سوراخ کردن و گود کردن نداشت. تا اینکه شروع به تحقیق کردم و به گلوله های مومی wax bullet رسیدم.
[تصویر:  bullet_shells_primers.jpg]

[تصویر:  guns_ammo.jpg]

[تصویر:  images.jpg]

[تصویر:  imagess.jpg]

[تصویر:  shells_38.jpg]

حال به جدول زیر که مربوط به این نوع مهمات و کالیبر 38 اسپشیال می باشد توجه کنید:

[تصویر:  Capture_22.jpg]

کالیبر 38 در حالت نرمال و استاندارد با سرگلوله های سربی حدود 300 ژول انرژی دارد ولی در جدول بالا اگرتوجه کنید سرگلوله های مومی با وزن 7 گرین حدود 4.26 فوت پوند یا تقریبا 7 ژول در بهترین حالت دارند یعنی چیزی حدود یک تفنگ بادی بسیار ضعیف کالیبر 4.5 (مانند تفنگ های مسابقاتی سالنی)
حال بیاییم به مقایسه این مهمات با یک بادی 7 ژولی بپردازیم:
گلوله کالیبر 38 قطری برابر 9 میلی متر دارد یعنی قطر آن دو برابر 4.5 و بنابراین سطح مقطع آن 4 برابر 4.5 ، جنس آن از موم است (البته نه موم عسل بلکه مواد مصنوعی ) و ساچمه 4.5 از سرب ساخته شده است و وزن و انرژی آنها برابر است . بنابراین این گلوله های مومی قدرت نفوذ بسیار کمتری از ساچمه 7 گرینی 4.5 خواهند داشت.

نتیجه اخلاقی:
بسیاری از کلیپ های پخش شده یا واقعی نمی باشند و یا حقایق پنهان دارند بنابراین با نگاه کردن به آنها سعی در شبیه سازی آنها با سلاح و مهات واقعی و کشنده نکنیم.

در ادامه به چند تصویر دیگر از این مهمات نمایشی توجه فرمایید:

[تصویر:  shells_38_rifle.jpg]


[تصویر:  shells_45.jpg]


[تصویر:  shells_45_rifle.jpg]

[تصویر:  glue_bullets_1_jpg_thumb.png]

[تصویر:  gluegunbullets_jpg_thumb.png]

[تصویر:  wax_bullets_001_jpg_thumb.png]

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#2
درود رضا جان
مطلب بسیار جالبی بود ، و نکات خوبی رو متذکر شدید،
تشکر،

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان