اطلاعیه : به تالار گفتگو انجمن بنچ رست و فیلدتارگت ایران IRBFA خوش آمدید ، در صورت بروز مشکل در ثبت نام لطفا مشکل رو در تالار میهمانان اعلام فرمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود ،

گروه تلگرام انجمن به آدرس زیر فعال میباشد https://t.me/joinchat/AAAAAEGwJN61nqzw34Trbw ادرس کانال تلگرامی انجمن Telegram.me/irbfa آدرسهای فوق را در مرورگر خود کپی و وارد کانال و یا گروه تلگرامی انجمن شوید

توجه :................... برای استفاده از مطالب و مطالعه موضوعات باید در سایت عضو شوید .......... برای عضویت لطفا وارد بخش ثبت نام شوید،........... مراحل ثبت نام ساده و کوتاه میباشند. .............. از آنجا که قوانین این انجمن بادیگر انجمنها متفاوت میباشد٫ لطفا قبل از هرگونه فعالیت در انجمن قوانین را به دقت مطالعه فرمایید. هرگونه فعالیت در انجمن به معنای مطالعه قوانین و پذیرش آن میباشد


امتیاز موضوع:
  • 40 رأی - میانگین امتیازات: 2.95
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی وایرخ 100
#1
درود 
این معرفی توسط دوست گرامی آقای قدیری تدوین شده.

خب!همه ما کم و بیش از نام و کیفیت درخشان این کمپانی چیزهایی شنیدیم.یا با اون کار کردیم و یا در مورد اون مطالعه کردیم.اولین استفاده من از وایرخ به ۱۰ -۱۱ سال پیش برمیگرده که برای اولین بار وایرخ ۹۰ رو خریدم.از کیفیت و دقت ماشه تا ساخت٬همه چیز عالی و بدون نقص بود.
شرکت وایرخ تا به امروز اسلحه های زیادی تولید کرده٬اما فعالیتهای این کمپانی فقط به اسلحه بادی محدود نشد و سالها اسلحه های گلوله زنی و خفیف در رده شکاری و مسابقه ای تولید کرده که گهگاهی از همان ۳۰ سال پیش برخی از اونها در کشور ما هم پیدا میشه.
به طور کلی دقت و کیفیت این کمپانی زبانزد همه airguner ها هست.به طوری‌که در فورمهای مختلف٬چه در فورمهای وایرخ و چه دی استیت و ریویو سنتر به شخصه بارها دیده ام که اسلحه hw100 این کمپانی به عنوان مرجع از نظر کیفیت قرار داده شده و اسلحه های خوشنامی نظیر دی استیت و FX با اون مقایسه میشه.
قصد دارم در این تاپیک اسلحه HW100 رو به شما معرفی کنم.
[تصویر:  1.JPG]
به طور کلی این اسلحه در دو مدل HW100 S و HW100 T تولید میشه.تفاوت S و T در نوع قنداق اونهاست.مدل S همان Sprot و مدل T همان thumbhole هست.چوب قنداق تمامی مدلهای HW100 از نوع گردو میباشد با تراش بسیار خوب و دقیق تولید میشوند.

با اینحال مدلهای HW100 فقط به این دو منتهی نمیشود و بعد از این حرف٬علائم دیگری جهت معرفی محصولات دیگر میباشند که در خصوص اونها توضیح خواهم داد.

به طور مثال بعد از قرار گیری حرف K در ادامه نام محصول(به طول مثال HW100 S K) بیان کننده کاربین بودن سلاح میباشد.
حروف FSB یا Fully shrouded barrel به معنی لوله پوشش دار و بدونه صدا میباشد که بر روی لوله اصلی یک لوله دیگر قرار دارد که در چند سانت انتهایی تعداد baffle قرار داد که مسیر عبور هوا را به سمت ابتدای لوله منحرف میکند که مانع از عبور هوا از سر لوله شود که در نهایت صدای این اسلحه بسیار کم میباشد.

در ابتدای لوله ۴ سوراخ جهت خروج هوا قرار دارد که به طراحی خاص وایرخ در آنها قرار گرفته است که کمپانی های دیگر از این سوراخها استفاده نمیکنند.

بعد از شلیک و منحرف شدن هوا توسط baffle ها هوا از این سوراخها خارج میشود که در نهایت این کار به دقت اسلحه نیز کمک میکند.
One of four holes in the back of the barrel shroud that let the compressed air escape. This decreases the muzzle report significantly.


[تصویر:  06-07-11-04-HW-100-SFSB-precharged-pneum...d-hole.jpg]
[تصویر:  7.JPG]
[تصویر:  5.JPG]

به طور کلی مدلهای ویراخ از قرار زیر هستند:

HW100 S
[تصویر:  HW100S_k.jpg]
HW100 T
http://weihrauch-sport.de/bilder/weitschussluftgewehre/klein/HW100T_k.jpg
HW100 S K
http://weihrauch-sport.de/bilder/weitschussluftgewehre/klein/HW100SK_k.jpg
HW100 T K
http://weihrauch-sport.de/bilder/weitschussluftgewehre/klein/HW100TK_k.jpg
HW100 S FSB
http://cdn.pyramydair.com/images/Beeman-HW100-SFSB_BN-1850-SFSB_rifle_lg.jpg
HW100 T FSB
http://cdn.pyramydair.com/images/Beeman-HW100-TSFB-Quickfill_BN-1852-TSFB_rifle_lg.jpg
HW100 SK FSB
HW100 TK FSB
http://weihrauch-sport.de/bilder/weitschussluftgewehre/gross/HW100TK_FSB_k.jpg

و هر کدوم این مدلها به سه ورژن F-Version ٬ 16,3 J-Version و FAC-Version تقسیم میشوند که از ۷.۵ تا حدود ۴۰ ژول هستند.

مدلهای S و T و همچنین FSB با ساچمه باراکودا و JSB 18.1 حدود ۴۰ ژول قدرت دارند که در تست های پیرامید عنوان شده که وایرخ خیلی محافظه کارانه در مورد قدرت این اسلحه نظر داده است.

سیستم شارژ این اسلحه Quick-disconnect fitting هست و از خشاب ۱۴ تایی بهره میبره.

[تصویر:  06-07-11-02-HW-100-sfsb-PCP-air-rifle-re...detail.jpg]

http://www.gunmart.net/images/content/gun_reviews/967/11.JPG

مانومتر این اسلحه در سر سیلندر هوا قرار داره که در زمان شارژ کار رو راحتتر میکنه.
http://www.gunmart.net/images/content/gun_reviews/967/4.JPG

http://weihrauch-sport.de/bilder/weitschussluftgewehre/klein/HW100TK_front_k.jpg

این مانومتر از مرغوبترین برند یعنی ویکا در کلاس ۴ در این اسلحه تعبیه شده است و همچنین این اسلحه تا ۲۰۰ بار قابل شارژ است و علیرغم اینکه رگولاتور دار است٬با این حال بیش از این فشار قابل شارژ نیست و در ریویو های سایت وایرخ دیده ام که کسانی که بالای این فشار یعنی حدود ۲۲۰ تا ۲۳۰ اسلحه رو شارژ کردند با مشکل سرعت شارژ و صدا در بخش رگولاتور روبرو شدند که وقتی فشار به حدود ۲۰۵ رسیده٬عملکرد اسلحه به حالت طبیعی برگشته.

ماشه این اسلحه از نوع Match grade میباشد که در دو مرحله قابل تنظیم است و علاوه بر اون وزن کشش ماشه نیز قابل تنظیم است.به طور پیش‌فرض این ماشه در ۲۵۰ گرم کشش تنظیم شده است.

http://airgun-academy.pyramydair.com/blog/wp-content/uploads/2011/06/06-07-11-03-HW-100-PCP-pellet-rifle-trigger.jpg

http://www.gunmart.net/images/content/gun_reviews/967/9.JPG

این اسلحه از سیستم Anti double feed پشتیبانی میکنه و از آنجا که عمل مسلح شدن در زمان بستن اهرم صورت میگیرد٬حتی اگر اهرم به طول کامل باز و یا بسته نشده باشد٬هرگز دو ساچمه درون لوله نخواهد رفت.این مشکل تقریبا در تمام اسلحه ها وجود داره و با وجود این سیستم در برخی از اونها٬در صورت اشتباه و یا انجام ناقص عمل کوکینگ ٬باز هم دو ساچمه وارد اسلحه میشود.

اما در وایرخ ۱۰۰ این مشکل وجود نداره.

سیلندر این اسلحه از نوع فولادی با ظرفیت 175cc میباشد که با توجه به این حجم بسیار کم این اسلحه در مدلهای FAC قدرتی معادل 36 ژول و ۴۰ شلیک دارد که واقعا جای تعجب دارد.

مثلا در پیرامید نوشته شده:
The rifle is supposed to get 40 shots on a fill to 200 bar, which is extremely good at the claimed power level. It’ll be interesting to find out how it actually performs.

چند سال پیش این اسلحه در کالیبر ۵.۵ با لوله ۶ خان تولید میشد که طبق ادعای وایرخ این لوله همان لوله ای بود که بر روی اسلحه های کالیبر 22 LR همان شرکت قرار داشت.
اما در حال حاضر در این کالیبر و مدلهای FSB تمامی لوله ها ۱۲ خان هستند که در فورم وایرخ در خصوص نوع سازنده صحبت شده و گفته شده است که شاید این لوله های جدید ساخت لوتار والتر باشند که من هم از سر کنجکاوی به وایرخ ایمیل زدم و در این مورد پرسیدم:

Our barrels for the air guns are produced by ourselves. However, from time to time we are also using barrels from other suppliers. 

ضامن امنیتی ماشه در این اسلحه تا زمانی که اسلحه مسلح نشده باشد کار نمیکنه که در فیلم پیراید هم به اون اشاره شده و از این مورد به عنوان یک اشکال در این کلاس کیفیت صحبت شده است.
البته از نظر من این موضوع نه تنها مشکل نیست٬بلکه فایده هم دارد.اولا تا زمانی که اسلحه شارژ نیست ضامن امنیتی فاقد کارایی است و نکته مهم این است که این موضوع در زمان شارژ نبودن اسلحه سبب میشود ماشه تا انتها کشیده شود و امکان شکسته شدن وجود نداشته باشد.

از نظر دقت این اسلحه یک شاهکاره و کلیپهای اون تا ۲۰۰ متر هم در اینترنت موجوده.به طوری که با انرژی ۱۶ ژول در این PCPیک قوطی کنسرو در ۲۰۰ متر والبته شرایط بدون باد و هوای مساعد قابل زدن است.

م.قدیری

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#2
با سلام
امروز شرودد وایرخ 100 اف اس بی خودم را باز کردم و قسمت فنرها و نمدها و واشرهای آن را بیرون آوردم .
کل مجموعه را از شرودد جدا کردم و لوله را خالی دوباره بستم.
چند شلیک انجام دادم که صدا به مقدار جزیی بیشتر شده بود .
فردا هم از نظر دقت تست میگیرم تا ببینم چه تاثیری روی دقت دارد.

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#3
درود بر شما و تشکر از اینکه تجربیاتتون رو در اختیار دوستان قرار میدید.

فقط یاد اوری کنم که ترتیب قطعات رو با دقت به خاطر بسپارید چون در زمان مونتاژ ممکنه در دقت سلاح مشکل ایجاد کنه.
در ضمن پیشنهاد میکنم ، اگر ممکنه گروپ و ریویو در هردو حالت انجام بشه تا اگر تفاوتی هست مشخص بشه.

ارادت

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#4
با سلام
امروز وایرخ را در شرایط بدون لوازم شرودد تست گرفتم که واقعا فوق العاده بود .
وایرخ را در همین حالت کورنو هم کردم که باز هم همان سرعت 269 متر را با jsb18.13 نشان داد و جالب این که این بار وایرخ را با سایلنسر کورنو کردم که دیدم کوچکترین تاثیری بر سرعت ساچمه نداشت با این حال که واقعا صدا را قطع میکرد و این فوق العادست.
سایلنسر در دقت هم هیچ تاثیر منفی نداشت.
این هم از گروپ وایرخ100
تعداد 14 شلیک 
دوربین هاوک 
سرعت باد 5-3
[تصویر:  IMG_20160403_173133.jpg]

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#5
این یکی جا موند
یک گروپ دیگه در فاصله دورتر 
فاصله ها را با رنج فایندر میزدم.
حالت تیراندازی هم دراز کش و ساپورت دوپایه کوتاه طرح هریس
درضمن اون شلیک که بیرون است از قبل بوده.5 شلیک
قطر دایره هایی که برای هدف بریدم تقریبا 4سانت است.
امیدوارم لذت برده باشید.

[تصویر:  IMG_20160403_173547.jpg]

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#6
درود
بسیار ممنون و تشکر از زحمتی که کشیدید، نتیجه خوبیه، فقط فاصله گروپ دوم چند متره؟
اعتبار ناقابلی هم برای زحمت شما اهدا شد،

ارادت

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#7
قابل دوستان را نداشت .
فاصله ها را در عکس درج نمودم.

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#8
دوستان دارای وایرخ ، آیا سایلنسر بصورت فابریک همراه سلاح عرضه میشه ؟

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#9
(۱۳۹۵/۰۱/۲۱، ۰۹:۲۹ ق.ظ)مرتضی کربلایی نوشته است: وایرخ 100 fsb روی سلاح به صورت فابریک یک عدد سایلنسر موجوده البته به شرطی که سلاح از امارات وارد نشده باشه چون ورود سایلنسر مطابق قوانین امارات ممنوعه ولی در هر صورت کارخونه بر روی سلاح یک عدد سایلنسر رو به صورت دیفالت عرضه میکنه و بنا به سفارش کشور مقصد ، عدم وجود اون اعمال میشه که البته در قیمت اون مختصری کاهش رو در پی داره.

درود 

در رابطه با سوال جناب همدل ، باید عرص کنم ،
وایرخ 100 fsb در پک خودش دارای یک سایلنسر هست که البته رزوه اون از رو هست و با سایلنسرهای عادی متفاوته که دقیقا متناسب با کشور سفارش دهنده و قوانین اون این مورد همیشه ثابت نیست، ولی در خصوص وایرخ 100 اسپورت یا همون 6 خان باید عرض کنم یک سری سفارش امارات هستن که ماوزل بریک دارن و سر لوله حتی رزوه برای نصب سایلنسر هم نداره و برخی دیگه که برای بازار اروپا هستن سایلنسر دارن و سر لوله هم جای رزوه برای سایلنسر داره که البته از نطر قیمتی باهم تفاوتی ندیدم و البته این موضوع در بازار کاملا محدود ایران بیشتر نمود داره چون واقعا رقابتی در کار نیست و مصرف کننده محکوم به استفاده از موجودی بازاره.

ارادت

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#10
درود

دوستان تولینک زیر ریویو وایرخ 100 اف اس بی رو از پیرامید براتون اپ کردم.
امیدوارم مفید باشه
http://www.aparat.com/v/zXQ2e

ارادت

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان