اطلاعیه : به تالار گفتگو انجمن بنچ رست و فیلدتارگت ایران IRBFA خوش آمدید ، در صورت بروز مشکل در ثبت نام لطفا مشکل رو در تالار میهمانان اعلام فرمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود ،

گروه تلگرام انجمن به آدرس زیر فعال میباشد https://t.me/joinchat/AAAAAEGwJN61nqzw34Trbw ادرس کانال تلگرامی انجمن Telegram.me/irbfa آدرسهای فوق را در مرورگر خود کپی و وارد کانال و یا گروه تلگرامی انجمن شوید

توجه :................... برای استفاده از مطالب و مطالعه موضوعات باید در سایت عضو شوید .......... برای عضویت لطفا وارد بخش ثبت نام شوید،........... مراحل ثبت نام ساده و کوتاه میباشند. .............. از آنجا که قوانین این انجمن بادیگر انجمنها متفاوت میباشد٫ لطفا قبل از هرگونه فعالیت در انجمن قوانین را به دقت مطالعه فرمایید. هرگونه فعالیت در انجمن به معنای مطالعه قوانین و پذیرش آن میباشد


امتیاز موضوع:
  • 29 رأی - میانگین امتیازات: 3.62
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع جنس كپ اسلحه شكاري
#1
انواع جنس کپ اسلحه شكاري

چند مدل از آلیاژ و سوپر آلیاژ هایی که در کپ سلاح شکاری به کار برده میشود:
1-سوپر آلیاژ آلمنیوم 7000 (جذب آهن ربا نمیشود)(به علت رد کردن سریع حرارت مقاوم بودن در برابر ضربات شوک(مثل شلیک) مقاوم در برابر خوردگی و رسوب جزء 7 آلیاژ برتر تا سال 2010 بود)2
2- سوپر آلیاژ چدن (جذب آهنربا نمیشود) (چدن های خاکستری-چدن های ma-libel )(الیاژ چدن با چدن فرق داره)به علت چگالی بالا و مقاوت و پایداری بالا در سلاح های مگنوم جنگی و شکاری کاربرد داردند.

3-فولادSadفولادهای زنگ نزن asininity (نگیر) (توجه داشته باشید که این نوع فولاد به علت اینکه حرارت پذیر نیست کاربرد بسیاری در صنایع جنگی داره به هیچ وجه به آهنربا نمیچسبد و به فولاد (نگیر) معروف است.

4-فولادهای زنگ نزن friti (بگیر) (جذب آهنربا میشود)این نوع فولاد که رایج ترین و فلزی معقول برای اسلحه سازی میباشد البته سنگین است.
5-فولادهای زنگ نزن matenziti ( بگیر)(جذب آهنربا میشود)محبوب ترین فولاد نزد اسلحه سازان قدیم (این فولاد را شرکت ریخته گری کروپ آلمان به دنیا معرفی کرد و به سازمانهای اسلحه سازی فروخت)(اسلحه سازی کروپ که به سه حلقه معروفه با صنایع فولاد کروپ تفاوت داره ولی به هم وابسته هستند)
(پس نتیجه میگیریم آهنربا وسیله درستی برای شناخت جنس کوپ نیست و یا باید در کاتالوگ سلاح جنس آن را نوشته باشد یا باید یک متالوژیست خبره آنهم با  امتحان روی فلز جنس آن را تعیین نماید

درصورت رنگ پریدگی بر روی کوپ سلاح،در  با تهیه ماده ای به نام  (رادیوم) که در نقاطی مثل ناصر خسرو تهران یافت میشود آن را تهیه نمایید 
 (رادیوم مایعی است در 3 خاصیت :سیاه قلم - طلای سفید - و طلای زرد) اگر کپ سلاح شما مشکی هست میتونید رادیوم سیاه قلم تهیه کنید و یک ماژیک الکترود رادیوم و یه آداپتور 12 ولت بگیرید .ویا میتوانید با گرفتن رادیوم طلای زرد ماشه سلاح تو بدون باز کردن و به سادگی یه لایه قشنگ از طلا روی آن بکشید.( این بحث کمی تخصصی است و صورت دستیابی به آن از فروشنده اطلاعات کلی را دریافت کنید)

 در باره آلمینیوم 7000 

AlZn5Mg2CrZr يك آلياژ جديد قابل عمليات حرارتي كه به سفارش دانشگاه پلي تكنيك گدانسك توسط يك كارخانه نظامي توليد كننده آلومينيوم ساخته شده است استحكان كشتي اين آلياژ مساوي و يا بيش از فولادهاي معمولي است. آزمايشهاي مكانيكي انجام گرفته روي اين آلياژ نشان مي دهد كه استحكام كشش نهائي و استحكام تسليم آن در شرايط عمليات حرارتي T6 بهترتيب حدود 450 و 320 مگاپاسكال است.
آلیاژهای Al_Zn_Mg:
یکی از سیستم های سه جزئی مهم آلیاژهای آلومینیوم است. در این سیستم فازهای MgZn2 وAl2Mg3Zn3 درست مانند نقش Mg2Siدر سیستم Al_Mg_Si به عنوان عامل استحکام بخشی آلیاژهای آلومینیوم گروه 7000 عمل می نماید. آلیاژهای 7075 و7079 نمونه هایی از آلیاژهای آلومینیوم قابل عملیات حرارتی این سیستم است.
روابط تعادلی موجود در (860 درجه فارنهایت) 460 درجه سانتیگراد و (392 درجه فارنهایت ) 200 درجه سانتیگراد در ناحیه پر آلومینیوم سیستم Al_Zn_Mg است.
دو فاز از مهمترین فازهای موجود در این نمودارها ترکیبات بین فلزی Al2Mg3Zn3 وMgZn2 می باشد.
تعیین نقش عناصر ناخالصی Cu Mn Si Fe بعلت تاثیرات متقابل آنها بسیار دشوار است. آهن اگر به تنهایی باشد تولید FeAl3 می نماید ودر آلیاژهای Al_Fe_Mg رسوب FeAl3 زودتر حاصل می گردد. در آلیاژهای Al_ZN_Fe نیز وضع بهمین ترتیب است و نیز وضعیت مشابهی در حضور روی و منیزیم حاصل می گردد. اگر سیلیسیم به تنهایی باشد با منیزیم تولید Mg2Si می کند و بستگی به مقدار روی ندارد. اگر آهن و سیلیسیم با هم باشند تولید فازهای (FeSi)آلفا و (FeSi)بتا میکنند که هر دو از FeAl3 از طریق واکنش پریتکتیکی حاصل می گردد. مشخص شده است که با بالا رفتن نسبت منیزیم به روی و آهن به سیلیسیم و با سرعت دادن انجماد از تولید این فازها می توان جلوگیری کرد. منگنز بصورت ناخالصی اغلب وارد FeAl3 می شود. اگر منگنز در حدود 0.5 درصد باشد بصورت MnAl6 جدا می شود که سپس تولید فاز آلفا می کندکه بقدری پایدار است که از تشکیل فاز بتا و یا Mg2Si جلوگیری می نماید. مس اگر بصورت ناخالصی باشد وارد محلول جامد می شود و اگر به عنوان عنصر آلیاژی وارد گردد تشکیل CuAl2 یا S می کند که به ترتیب با بالا بودن مس و نسبت منیزیم به روی حاصل می شوند.
تاثیر روی:
روی از عناصری است که در آلیاژهای آلومینیوم ترکیب بین فلزی ایجاد نمی کند و گروه 7000 از آلیاژهای روی هستند. بندرت با آلومینیوم به تنهایی به کار می رود. و عناصر آلیاژی دیگر نیز همراه آن است .

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان