اطلاعیه : به تالار گفتگو انجمن بنچ رست و فیلدتارگت ایران IRBFA خوش آمدید ، در صورت بروز مشکل در ثبت نام لطفا مشکل رو در تالار میهمانان اعلام فرمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود ،

گروه تلگرام انجمن به آدرس زیر فعال میباشد https://t.me/joinchat/AAAAAEGwJN61nqzw34Trbw ادرس کانال تلگرامی انجمن Telegram.me/irbfa آدرسهای فوق را در مرورگر خود کپی و وارد کانال و یا گروه تلگرامی انجمن شوید

توجه :................... برای استفاده از مطالب و مطالعه موضوعات باید در سایت عضو شوید .......... برای عضویت لطفا وارد بخش ثبت نام شوید،........... مراحل ثبت نام ساده و کوتاه میباشند. .............. از آنجا که قوانین این انجمن بادیگر انجمنها متفاوت میباشد٫ لطفا قبل از هرگونه فعالیت در انجمن قوانین را به دقت مطالعه فرمایید. هرگونه فعالیت در انجمن به معنای مطالعه قوانین و پذیرش آن میباشد


امتیاز موضوع:
  • 25 رأی - میانگین امتیازات: 2.28
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طریقه نصب دوربین بر روی پایه
#1
طریقه نصب دوربین بر روی پایه


طریقه نصب دوربین باید به گونه ای باشد که عدسی شیعی رو به لوله تفنگ و عدسی چشمی روبه ابتدای قنداق و بدن تیرانداز قرار گیرد.حال باید دوربین را به گونه ایبر روی پایه ها قرار دهید که تا یکی از برجکها به سمت بالا و برجکدیگر درطرف راست قرار گیرد.
بعضی از دوربینها دارای سه برجک هستند که کار برجک سوم انجام وضوح یابی و یا فکوس میباشد که به آنها Side Focus فکوس گفته میشود.
در بعضی از دوربینها کار این برجک روشن کردن شبکه دوربین میباشد و در برخی دیگر هر دوی این تنظیمات بر روی این برجک قرار میگیرد.
درصورتی که از چنین دوربینی استفاده میکنید باید دوربین را به گونه ای برروی پایه ها قرار دهید تا برجک سوم در طرف چپ شما قرار گیرد.

برروی طبلکهای تنظیم علائمی نظیر R , L و یا Up , Down قرار.حروف R , L برروی طبلک سمت به معنای حرکت شبکه دوربین بر روی هدف به سمت چپ و راست وحروف Up , Down که بر روی طبلک برد قراردارند به معانای حرکت این شبکه به پایین و بالا میباشد که جهت حرکت به سوی هریک از این حروفها توسط یک فلش نشان داده شده است.

R= Right ویا راست
L=Left و یا چپ
Up=بالا
Down=پایین
به طورکلی اگر طبلک تنظیم Windage را در جهت L و یا مخالف جهت عقربه هایساعتبچرخانیم شبکه دوربین به سمت چپ منحرف خواهد شد و یا هدف از سمت چپبه سمتراست خواهد آمد.همچنین اگر طبلک Elevation را در جهت Up و یامخالف جهتعقربه های ساعت بچرخانیم شبکه دوربین به سمت پایین و یا هدف بهسمت بالاحرکت خواهد کرد.

اما در حقیقت در مکانیزیم تنظیم دوربین ٬شبکه یادستگاه نشانه روی (Reticle) همیشه در جای خود ثابت و محکم شده استکه باتنظیم Windageو Elevation از جای خود حرکت نمیکند.بلکه تنظیم دردوربین وجابجا شدن تصویر در آن با شکست نور از طریق المانهای داخلی دوربین انجام میشود.

حال بعد از قرار گیری صحیح دوربین بر روی پایه پیچها را محکم میکنیم.اما قبل از بستن پیچها دقت کنید که خط افق شبکه دوربین در حالت ترازکامل قرار داشته باشد.این کار باید به واسطه ترازمخصوص و یا فیلرهای متناسب این کار انجام شود.در غیر این صورت باید با چشم والبته دقت بسیاربالا این کار را انجام دهید .

نکته مهم :
درتفنگهایی که قدرت فنر آنها زیاد میباشد امکان حرکت کردن دوربین در بین پایه ها وجود دارد که این مسئله موجب به هم خوردن تنظیمات و خراب شدن سطح بیرونی دوربین میشود.برای جلو گیری از این مشکل از چسبهای دو طرفه بسیارنازک استفاده نمایید تا از حرکت دوربین در بین پایه ها جلوگیری شود.
درتفنگهای گلوله زنی با وجود عقب نشینی های سنگین امکان حرکت دوربین از بین بستهای پایه وجود ندارد.علت به وجود آمد این مشکل در تفنگهای بادی همان عقب نشینی دوگانه است.
در بعضی از پایه های دوربین تفنگ بادی این چسب به صورت پیش فرض در کارخانه در داخل بستهای پایه چسبانده شده است.

مسعود قدیری

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان