اطلاعیه : به تالار گفتگو انجمن بنچ رست و فیلدتارگت ایران IRBFA خوش آمدید ، در صورت بروز مشکل در ثبت نام لطفا مشکل رو در تالار میهمانان اعلام فرمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود ،

گروه تلگرام انجمن به آدرس زیر فعال میباشد https://t.me/joinchat/AAAAAEGwJN61nqzw34Trbw ادرس کانال تلگرامی انجمن Telegram.me/irbfa آدرسهای فوق را در مرورگر خود کپی و وارد کانال و یا گروه تلگرامی انجمن شوید

توجه :................... برای استفاده از مطالب و مطالعه موضوعات باید در سایت عضو شوید .......... برای عضویت لطفا وارد بخش ثبت نام شوید،........... مراحل ثبت نام ساده و کوتاه میباشند. .............. از آنجا که قوانین این انجمن بادیگر انجمنها متفاوت میباشد٫ لطفا قبل از هرگونه فعالیت در انجمن قوانین را به دقت مطالعه فرمایید. هرگونه فعالیت در انجمن به معنای مطالعه قوانین و پذیرش آن میباشد


امتیاز موضوع:
  • 34 رأی - میانگین امتیازات: 3.18
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مسائل مربوط به دوربین و سلاح بادی
#1
در این تاپیک روشهای تنظیم دوربین و رفع مشکلات دوربین بر روی سلاح بادی از قبیل تشخیص خرابی دوربین ، روشهای تراز کردن دوربین با سلاح، روشهای صفر کردن دوربین و مشکلات ان ، روشهای شیم گذاری و مسائلی از این قبیل رو مطرح میکنیم.

برای تست سلامت دوربین میتوانید از بور سایت لیزری  استفاده کنید به این صورت که بور سایت رو داخل لوله قرار بدی و اون رو داخل لوله انقدر بچرخانید تا نسبت به مرکز رتیکل در موقعیتی قرار بگیرد که قابل تکرار و قابل تشخیص باشه و در این حالت مرز بور سایت و لوله را علامت گذاری کنید سپس بور سایت رو خارج کنید و تعدادی شلیک انجام دهید و دوباره بور سایت را دقیقا به سر لوله در موقعیت علامتگذاری شده منتقل کنید حال اگر دوربین سالم باشد موقعیت رتیکل نسبت به بور سایت تغییری نداره و در غیر این صورت دوربین خرابه.

به نظر من دوربین بستن روی فنری از اساس کار درستی نیست چرا که حد اکثر برای یک تفنگ فنری خوب مسافت 40 متری برای زدن هدف امکان پپذیره و در این فاصله یک چشم سالم براحتی هر هدفی رو برای شکار میبینه و بستن یک رد دات به راحتی کار شکارچی رو راه میداندازه البته توصیه فوق تجربه و نظر شخصیه منه.
بستن دوربین بر روی سلاح فنری ،حتی مقاوم ترین اونها عمر کمتری دارند نسبت به بادی های پی سی پی به قول معروف خرابی دوربین بر روی فنری دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره.


ولی در هر صورت اگر اصرار به بستن دوربین  بر روی فنری دارید، زوم ثابت برای فنری ارجحیت داره تا زوم متغیر چرا که احتمال خرابی آن به مراتب کمتره

البته یک مدل دوربین کونوس ساخت چین به بازار آمده که قیمت حدود 350 تومانی داره و رتیکل اونهم حکیه و بسیار سبک و مناسب برای شکار  زوم اون 3 تا 9 و دهنه اون 40 هست شنیدم که روی مگنوم 350 جواب داده حالا چقدر راسته نمیدونم ولی رتیکل بسیار ظریف و زیبایی داره و البته برای پی سی پی  شکاری و نه هدف زنی، دوربین خیلی خوبیه.
در این پست یک روش برای تراز کردن دوربین با اسلحه را خدمت دوستان عزیز معرفی میکنم

مدتی قبل  رفتم فردوسی برای خرید تراز اسلحه و دوربین ، دیدم برای یک ترازی که لزوما باید بسته بشه روی  پایه دوربین باید 25 تا 30 هزار تومن بپردازم که خدایی زورم اومد 
خلاصه با خرید یک عدد تراز بنایی به قیمت 15 تومن بجای یک تراز 3 تا تراز عالی و بسیار دقیق از داخلش در اوردم که بسیار زیبا  کارامد است.

دوستان هم میتونن اینکارو بکنند 
به طوری که با استفاده از دو تراز بجای یک تراز به راحتی در کمتر از یک دقیقه  میشود دوربین را با اسلحه تراز کرد به اینصورت که یکی از تراز ها را روی اسلحه با چسب نواری و یا چسباندن اهنربا به زیر تراز  ثابت کنید و تراز دوم را روی طبلک برد دوربین قرار دهید  و در حالیکه تراز روی اسلحه در تعادل است دوربین را در جای خود به چپ و راست به اندازه ای دوران دهید که  تراز دوربین هم مانند تراز روی اسلحه به تعادل برسد  

حال با دقت پیچ های پایه دوربین را به صورت ضربدری سفت کنید و  بعد از سفت کردن پیچ ها دوباره مانور فوق را تکرار کند تا مطمان شوید که در حال محکم کردن پیچها دوربین از تراز خارج نشده باشد .
حالا میتوانید با خیال راحت به  فکر صفر کردن دوربین با اسلحه باشید و کار تراز با دقت بسیار بالا تمام است.

روش دوم برای کسانیکه فقط یک تراز در اختیار دارن بسیار کارامد و دقیق است و ان این است:
ابتدا در مسافت 10 الی 20 متری ریسمانی را به میخی که قبلا به دیواری کوبیده شده ببندید و وزنه ای را به انتهای ریسمان متصل کنید به طوریکه وزنه ، بدون تماس با دیوار کاملا معلق باشد در این حالت میتوانید یقین داشته باشید که ریسمان کاملا در جهت عمود بر زمین و یا بهتر بگویم کاملا عمود بر افق است ، حال تراز خود را روی اسلحه ثابت کنید . و اسلحه را طوری قرار دهید که در حالی که اسلحه تراز است مرکز رتیکل با ریسمان منطبق باشد ، حال دوربین را به چپ یا راست دوران دهید تا خط عمود رتیکل بر روی ریسمان کاملا منطبق شود و سپس پیچها را در جای خود به صورت  ضربدری محکم کنید و ..... بقیه ماجرا که این روش دقیقترین روش در بین این سه روشی هست که در این پست برای دوستان مطرح شد

در روش دوم بجای وزنه میتوانید از دسته کلید خود بهره ببرید و رنگ و ضخامت ریسمان را طوری انتخاب کنید که به راحتی قابل رویت باشد ، تا جاییکه میتوانید ریسمان را در ضخامت حداقل در نظر بگیرید.
دوروش بالا را اگر همزمان انجام دهید به دقت هر دو روش پی خواهید برد.

روش سوم که کمتر دقیقه اینه که پایه دوربین رو روی یک سطح تراز قرار دهید و دوربین رو روی پایه ببندید به صورتی که پیچ ها شل باشند تاحدی که بتوانید دوربین را روی پایه در داخل رینگ بچرخانید و در این حالت تراز را روی تورت برد بگذارید و طوری دوربین رو در رینگ پایه دوران دهید تا تراز روی دوربین متعادل بشه و بعد پیجها رو سفت کنید و دوباره تعادل تراز رو روی تورت برد دوربین بگذارید تا مطمئن بشید که در حین سفت کردن پیچ ها تراز بهم نخورده باشه و کار تمومه.

موفق باشید.
دوستان توجه کنند که  جهت چرخاندن طبلک و حرکت رتیکل برای خیلی از دوستان مبهمه و به اشتباه میافتند وبرای اینکه دچار اشتباه نشوید در تمام دوربینهای جنرالی که در دست ما هست چه انهایی که تاکتیکال هستند و چه انهایی که تاکتیکال نیستند قانون زیر صادقه:

چرخاندن هر طبلکی در جهت عقربه های ساعت ، رتیکل را به همان طبلک نزدیک میکنه و بر عکس ان باعث دور شدن رتیکل از اون طبلک خواهد شد.

               *********نوشته های روی طبلک جهت اصلاح تیر تفنگه نه جهت حرکت رتیکل دوربین**********
              **************(این مطلب در تمام دوربینها صادقه و استثنا نداره)***********
رتیکل به سمت راست حرکت کنه اسلحه چپ میزنه واگر شما مثلا طبلک برد رو به طرف up بچرخونید  رتیکل به سمت پایین حرکت میکنه و اسلحه بالاتر میزنه
برای اینکه هیچوقت دچار اشتباه نشید بهترین حالت اینه که نوشته های روی دوربین در مورد چپ و راست و بالا و پایین جهت اصلاح تیر تفنگ در نظر گرفته بشه 
نه جهت حرکت رتیکل دوربین چون جهت حرکت رتیکل دوربین،  کلا خلاف جهت اصلاح تیر تفنگه.

البته قانونی که در مورد چرخاندن طبلک و حرکت رتیکل گفته شد ، در مورد دوربین های جنرال صادقه ولی در دوربینهای کالیبره شده که برای یک سرعت و ضریب بالستیک خاص کالیبره شده، مثل دوربین svd برعکسه ، یعنی چرخاندن طبلک برد در جهت عقربه های ساعت ،باعث دور شدن رتیکل از طبلک برد میشه و درواقع رتیکل به سمت پایین حرکت میکنه و برد افرایش پیدا میکنه.

مانند حالتی که به ولوم  ضبط صوت میدید و با چرخاندن اون در جهت عقربه های ساعت صدا زیاد میکنید اینجا برد هدف گیری زیاد میشه.

موفق باشید......
برای بستن پایه دوربین روی سلاح های بادی نکاتی رو باید رعایت کنیم که چند مورد که بسیار مهم و ضروریه برای دوستان میگم

اگر روی یک سلاح فنری میخواهید دوربین نصب کنید حتما از پایه یک تکه بهره ببرید

روی سلاح های pcp از هر دو مورد یک تکه و دو تکه میتونید استفاده کنید ولی دو تکه بهتره به دلیل سبکتر بودن اون 

در هر سلاحی که پایه دوتکه نصب میکنید چه گلوله زنی باشه و چه بادی فاصله دو پایه از هم رو تا اونجایی که شرایط اجازه میده بیشترین فاصله باشه این در مورد  نصب پایه های دو تکه یک اصله.

دوربین رو روی سلاح تراز کنید

با شیم گذاری برای صفر کردن و یا هم محور کردن کمترین جا به جایی تورت و انتقال رتیکل در تنظیم لازم باشه.


موارد دیگه رو هم یادم بیاد براتون میگم.

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان