اطلاعیه : به تالار گفتگو انجمن بنچ رست و فیلدتارگت ایران IRBFA خوش آمدید ، در صورت بروز مشکل در ثبت نام لطفا مشکل رو در تالار میهمانان اعلام فرمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود ،

گروه تلگرام انجمن به آدرس زیر فعال میباشد https://t.me/joinchat/AAAAAEGwJN61nqzw34Trbw ادرس کانال تلگرامی انجمن Telegram.me/irbfa آدرسهای فوق را در مرورگر خود کپی و وارد کانال و یا گروه تلگرامی انجمن شوید

توجه :................... برای استفاده از مطالب و مطالعه موضوعات باید در سایت عضو شوید .......... برای عضویت لطفا وارد بخش ثبت نام شوید،........... مراحل ثبت نام ساده و کوتاه میباشند. .............. از آنجا که قوانین این انجمن بادیگر انجمنها متفاوت میباشد٫ لطفا قبل از هرگونه فعالیت در انجمن قوانین را به دقت مطالعه فرمایید. هرگونه فعالیت در انجمن به معنای مطالعه قوانین و پذیرش آن میباشد


امتیاز موضوع:
  • 10 رأی - میانگین امتیازات: 3.1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
روشهای روشن کردن اتش در طبیعت
#2
مهارت روشن کردن آتش در طبیعت میتونه در بسیاری از اوقات نجات بخش باشه و هر طبیعتگرد و شکارچی لازمه که در مورد این مهارت اطلاعات و تجربه لازم داشته باشه.سه مطلب در مورد این مهارت به ذهنم میرسه که تقدیم میکنم.
1-پیدا کردن هیزم در مناطق مرطوب:
یکی از مشکلات این کار تو زمستون که بیشتر شکارچیا میزنن به کوه و کمر اینه که چوب خشک گیرشون نمیاد.
برای اینکار باید از تنه های کلفت استفاده کرد.تعجب نکنید!تنه کلفت رو با چاقو یا کارد شکارتون شوع میکنید به تراشیدن ته به لایه های داخلی تنه برسید که حتما خشکه.
حالا از این لایه های داخلی شروع میکنید به تهیه تراشه و اونقدر تراشه درست میکنید که مطمئن بشین اتشی که روشن میکنید حداقل برای 15 دقیقه شعله داشته باشه.
حالا چوبهای خیس رو روی اتیشتون بچنید و خشکشون کنین.
2-مواقعی که کبریت یا فندک نداریم:
یه روش ساده برای روشن کردن آتش برای مواقعی که فندک یا کبریت نداریم یا کبریتمون مثلا نم کشیده.
این کار رو میتونیم با باتری موبایل یا دوربین عکاسی یا حتی یه باتری قلمی هم انجام بدیم.کافیه یه نوار باریک از کاغذ آلومینیومی سیگار یا کاغذ آلومینیومی این آدامسهای موزی و مشابه به عرض نیم سانت ببریم و وسط این نوار رو به عرض 3 میل و به طول حدود 1.5 سانت باریکتر کنیم.حالا در حالیکه مقداری تراشه چوب،کاغذ دستمالی،روزنامه ،بالاخره چیزی که سریع مشتعل میشه کنارش بگیریم و دو سر نواری که تهیه کردیم بچسبونیم به قطبهای مثبت و منفی باتری.نتیجه عالیه.یه شعله در حد شعله کبریت داریم که باعث میشه آتش خوب و لذت بخشی رو باهاش روشن کنیم.فقط یادمون باید بمونه که همون دفعه اول نهایتا دوم شعله رو بگیریم،چون باتری سریع دشارژ میشه.
البته اگه باتری 9 ولت دم دستمون باشه ،اینکار رو با یه رشته از سیم افشان هم میتونیم انجام بدیم.رشته سیم مثل المنت داغ میشه و میتونیم کاغذ رو باهاش شعله ور کنیم.
معطل نکنید.همین الآن دست بکار بشین و امتحانش کنید.
3-به فندکهای اتمی زیاد اعتماد نکنید:
حتما با فندکهای اتمی آشنا هستین.همین فندکهایی که شعله تندی مثل هوا برش دارن.turbo flame lighter. این فندکها تو طبیعت خیلی بکار میان.چون جاهایی که حتی باد شدید هم میوزه،براحتی روشن میشن و شما میتونین ازش استفاده کنید.فقط یادتون باشه اگه میخواهید به ارتفاعات و بالای کوه برید،از این فندک توقع نداشته باشین و حتما کبریت یا یه فندک معمولی همراهتون باشه.این فندکها جایی که فشار هوا کم باشه کار نمیکنن.
4-آببندی کبریت:
اولا باید این رو بدونیم که هیچوقت نباید پارافین یا موم رو به چوب کبریت و گوگردش بمالید.چون در اینصورت کبریت دیگه روشن نمیشه.اگه به آتشزنه کبریت هم که مالیده بشه که دیگه اصلا روشن نخواهد شد.اگه بخواهیم موقع استفاده پارافین و موم رو از سر گوگرد پاک کنیم که قطعا گوگرد از بین میره.
راه درست آببند کردن کبریت اینه که آتشزنه و خلالهای کبریت رو تو قوطی فیلم عکاسی بریزیم و قوطی رو با شمع و پارافین ،آببند کنیم.
موم عسل رو هم توصیه نمیکنم ،چون خالصش چسبندگی نداره و ناخالصش هم کثیف کاری راه میاندازه.
5-از کبریتمون درست استفاده کنیم:
دوستان به این نکته توجه داشته باشن که موقع استفاده از کبریت،حتما انگشتامون باید خشک باشه.ما در طبیعت تو شرایط خاصی قرار میگیریم.حالا اگه یه شرایط اضطراری هم که اضافه بشه،ساده ترین نکات و مسائل،فراموش میشن.فرض کنید تو زمستون افتادیم تو آب و هی داریم دونه بدونه کبریتهامون رو از دست میدیم.چون سردمونه و عجله داریم زودتر یه آتیش تیار کنیم،غافل از اینکه با انگشتهای مرطوبمون کبریت رو از بین بردیم.

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
روشهای روشن کردن اتش در طبیعت - توسط Takkhal - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹، ۱۰:۲۵ ق.ظ
RE: روشهای روشن کردن اتش در طبیعت - توسط bahram-azad - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹، ۰۱:۳۷ ب.ظ
RE: روشهای روشن کردن اتش در طبیعت - توسط Gunholder - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱، ۰۹:۳۲ ق.ظ
RE: روشهای روشن کردن اتش در طبیعت - توسط bahram-azad - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵، ۰۸:۴۴ ق.ظ
RE: روشهای روشن کردن اتش در طبیعت - توسط کوهنورد - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹، ۰۹:۱۹ ب.ظ
RE: روشهای روشن کردن اتش در طبیعت - توسط bahram-azad - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰، ۰۱:۳۸ ب.ظ
RE: روشهای روشن کردن اتش در طبیعت - توسط کوهنورد - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴، ۱۱:۵۶ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان