اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 864 - File: showthread.php PHP 7.3.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 864 errorHandler->error



اطلاعیه : به تالار گفتگو انجمن بنچ رست و فیلدتارگت ایران IRBFA خوش آمدید ، در صورت بروز مشکل در ثبت نام لطفا مشکل رو در تالار میهمانان اعلام فرمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود ،

گروه تلگرام انجمن به آدرس زیر فعال میباشد https://t.me/joinchat/AAAAAEGwJN61nqzw34Trbw ادرس کانال تلگرامی انجمن Telegram.me/irbfa آدرسهای فوق را در مرورگر خود کپی و وارد کانال و یا گروه تلگرامی انجمن شوید

توجه :................... برای استفاده از مطالب و مطالعه موضوعات باید در سایت عضو شوید .......... برای عضویت لطفا وارد بخش ثبت نام شوید،........... مراحل ثبت نام ساده و کوتاه میباشند. .............. از آنجا که قوانین این انجمن بادیگر انجمنها متفاوت میباشد٫ لطفا قبل از هرگونه فعالیت در انجمن قوانین را به دقت مطالعه فرمایید. هرگونه فعالیت در انجمن به معنای مطالعه قوانین و پذیرش آن میباشد


امتیاز موضوع:
  • 38 رأی - میانگین امتیازات: 2.89
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ماشه کشی یا عمل انگشت روی ماشه
#1
درود
ماشه کشی یا عمل انگشت روی ماشه ازموارد مهم  آمادگی تکنیکی است و در تیراندازی نقش بسیار مهمی دارد.
معمولاً تیراندازان غیرحرفه ای با ذهنیتی كه در مورد صدا و لگد سلاح در زمان شلیك دارند هنگام كشیدن ماشه به آن ضربه می زنند كه این امر موجب حركت بدن و خطا رفتن گلوله می شود .
بهترین روش جهت رفع این اشكال آن است كه تیر انداز بدون توجه به شلیك سلاح بعد از گرفتن خلاصی ماشه آنقدر آهسته و مداوم آن را عقب بكشد تا گلوله خود به خود شلیك شود .
اگر کسی نکات لازم و مهم در امرکشیدن ماشه را نداند ، ماشه را به صورت منقطع کشیده و همین باعث می شود که تیرانداز به خاطر انتظار لگداسلحه عضلات خودرامنقبض کرده ( شانه خالی کردن ) و تیر خطا برود ، درحالی که اگرماشه به طوریکنواخت و صحیح کشیده شود و تیرانداز متوجه لحظه شلیک نگردد دیگر شانه خالی نخواهد کرد .

—کیفیت عمل انگشت روی ماشه
 پس از اینکه وضعیت صحیح تیراندازی را اتخاذ کردید یک نفس عمیق کشیده و سپس مقداری از هوا را خارج و بعد نفس خود را حبس نمایید ، خط نشانه را از خال سیاه گذرانده و با یک فشار یکنواخت به وسیله انگشت سبابه    ( بین بند اول و دوم ) ماشه را مستقیماً عقب بکشید تا تفنگ آتش کند . در نتیجه قبل از اینکه شما انتظار داشته باشید ، تفنگ شلیک کرده و خط نشانه بهم نخواهد خورد .
—نکات مهم درعمل انگشت روی ماشه
•فشار روی ماشه  باید بوسیله انگشت سبابه انجام گیرد .
•اگر ماشه اسلحه خلاصی دارد باید مقدار خلاصی آن را گرفته و سپس  با فشار مداوم و یکنواخت به طرف عقب کشید . ضمناً اگر عمل فشار   مداوم و یکنواخت بیش از 8 الی 9 ثانیه طول بکشد فشار روی ماشه را قطع کرده و مجدداً عمل را از نو شروع کنید .
•نباید دقت خود را متوجه انگشت روی  ماشه نمود . اینکار باید با تمرین زیاد به طور خودکار انجام گیرد و باید تمام حواس را روی نشانه متمرکز نمود .
•اگر ماشه رابا فشار مداوم ویکنواخت بکشیدشلیک گلوله بصورت غافلگیری انجام شده و تیراندز دیگرشانه  خود را عقب نمی کشد . تیراندازنیز باید چند ثانیه بعد از شلیک همچنان  خط نشانه را تعقیب نماید .

ع.رضایی

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
ماشه کشی یا عمل انگشت روی ماشه - توسط Gunholder - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰، ۱۱:۳۷ ب.ظ
RE: ماشه کشی یا عمل انگشت روی ماشه - توسط Gunholder - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴، ۱۰:۱۳ ق.ظ
RE: ماشه کشی یا عمل انگشت روی ماشه - توسط همدل - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴، ۰۷:۲۸ ب.ظ
RE: ماشه کشی یا عمل انگشت روی ماشه - توسط bahram-azad - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵، ۰۹:۰۸ ق.ظ
RE: ماشه کشی یا عمل انگشت روی ماشه - توسط کوهنورد - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹، ۰۹:۲۸ ب.ظ
RE: ماشه کشی یا عمل انگشت روی ماشه - توسط Gunholder - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰، ۱۲:۲۲ ب.ظ
RE: ماشه کشی یا عمل انگشت روی ماشه - توسط Gunholder - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱، ۱۱:۵۹ ق.ظ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان