اطلاعیه : به تالار گفتگو انجمن بنچ رست و فیلدتارگت ایران IRBFA خوش آمدید ، در صورت بروز مشکل در ثبت نام لطفا مشکل رو در تالار میهمانان اعلام فرمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود ،

گروه تلگرام انجمن به آدرس زیر فعال میباشد https://t.me/joinchat/AAAAAEGwJN61nqzw34Trbw ادرس کانال تلگرامی انجمن Telegram.me/irbfa آدرسهای فوق را در مرورگر خود کپی و وارد کانال و یا گروه تلگرامی انجمن شوید

توجه :................... برای استفاده از مطالب و مطالعه موضوعات باید در سایت عضو شوید .......... برای عضویت لطفا وارد بخش ثبت نام شوید،........... مراحل ثبت نام ساده و کوتاه میباشند. .............. از آنجا که قوانین این انجمن بادیگر انجمنها متفاوت میباشد٫ لطفا قبل از هرگونه فعالیت در انجمن قوانین را به دقت مطالعه فرمایید. هرگونه فعالیت در انجمن به معنای مطالعه قوانین و پذیرش آن میباشد


امتیاز موضوع:
  • 46 رأی - میانگین امتیازات: 2.7
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تکنیکهای هدفگیری و تیراندازی به اهداف در حال پرواز
#1
در ابتدا باید خدمت دوستان عزیز عرض کنم که بحثی که میخوام شروع کنم خیلی کلی تر از بحث تراپ هست و مربوط به نحوه نشانه گیری و تیراندازی به هر هدف در حال پرواز میشه.
تو این بحث در صورت استقبال اعضا،به امید خدا هدفگیری و هدف زنی انواع پرنده رو هم با هم مطالعه خواهیم کرد.

1-باید بدانیم که روش صحیح تیراندازی هوازنی اینست که تیرانداز باید بر خلاف روش تیراندازی با تفنگ گلوله زنی ، هر دو چشم خود را باز نگهدارد و با هر دو چشم ، درست از بالای لوله یا لوله های تفنگ به هدف نگاه کند و بدین ترتیب تفنگ را به سمت هدف روانه کند. لیکن چون هدف هوازنی متحرک است ، تیرانداز باید با چشمان خود هدف را زیر نظر گرفته و حرکاتش را دنبال کند و در عین حال لوله تفنگ را در امتداد دید خود نگهدارد.برای اینکه لوله تفنگ از محور دید خارج نشود ، تیرانداز باید برای تعقیب هدف تمام نیم تنه بالایی خود را متناسب با جابجایی محور دیدش حرکت دهد تا تفنگ کماکان در امتداد محور دید وی باقی بماند و از سمت هدف منحرف نشود. اگر نیم تنه بالایی تیرانداز ثابت بماند و فقط دست های تیرانداز ، تفنگ را جابجا کنند ، تفنگ از هم محوری دید تیرانداز خارج گشته و تیرش به خطا خواهد رفت. نکته بسیار مهم این است که نیم تنه بالایی تیرانداز باید قابل انعطاف باشد و حرکات هدف باید با حرکت نیم تنه بالایی تعقیب شود نه با حرکت دست ها. چنانچه در شکل نشان داده شده است ، اگر چشم تیرانداز از محور لوله ( لوله ها ) قرار گیرد ، ساچمه ها به بالاتر از هدف اصابت خواهند کرد و اگر پایین تر از آن قرار گیرد ، ساچمه ها به زیر هدف اصابت خواهند کرد.

2-از تکنیک پیشگیری باید استفاده کنیم.پیشگیری عبارت است از فاصله ای که تیرانداز به نقطه ای واقع در جلو هدف تیراندازی می کند تا در لحظه ای که ساچمه ها مسافت تیرانداز تا مسیر حرکت هدف را طی کرده اند ، هدف نیز به آن نقطه برسد. یا به عبارت دیگر ، الگوی پخش ساچمه و مسیر پرواز هدف در یک لحظه با یکدیگر تلاقی کنند.

3-میزان پیشگیری را تخمین بزنیم.یعنی سرعت حرکت هدف را باید سنجیده و به میزان سرعت هدف و به اصطلاح عامیانه،ضرب تفنگ خودمان به اندازه صحیح پیشگیری رو لحاظ کنیم.برای اینکار دانستن سرعت پرواز اهداف زنده (که در پرنده های مختلف با هم فرق داره) لازم هست و انشاالله سر فرصت مقادیر رو خدمت دوستان عرض خواهم کرد.

4-مهمترین بخش تکنیک این است که تیرانداز باید پس از کشیدن ماشه و شلیک ،باید حرکت لوله تفنگ خودش رو مثل زمان پیش از شلیک ادامه بدهد.دلیلش هم اینه که صدم ثانیه ای از موقع فرمان مغز تا ری اکشن ماهیچه های انگشت فاصله است.همین زمان باعث میشه بطور مثال اردکی که با سرعت 30 کیلومتر در ساعت پرواز میکنه،تو دو صدم ثانیه یک متر و شصت سانت جابجائی داشته باشه.پس حین شلیک واقعی اونجائی نیست که شما انتظارش رو میکشیدید.

5-پائی رو که سمت شانه ای که تفنگ رو بهش تکیه میدین ،جلو بگذارید ، وزن بدن را به روی این پا منتقل کنید ، تفنگ را به شانه بیاورید ، گونه را بر شانه قنداق قرار دهید ، با هر دو چشم باز تفنگ را به نقطه ای که در وهله نخست پرنده را دیده اید نشانه بگیرید، مسیر پرواز هدف را با تفنگ تعقیب کنید ، از پرنده جلو بزنید ، بدون متوقف یا کند کردن حرکت تفنگ ، ماشه را سریعا بکشد ، به حرکت تفنگ تا هنگام سقوط هدف ادامه دهید.

6-دانستن الگوی پرواز انواع پرنده ها برای یک شکار موفق برای شکار چی لازمه.پرنده های مختلف حین پرواز رفتار مختلفی از خودشون نشون میدن و تغییر مسیر پروازشون،برای هر نوع،یکسانه.

دوستان منتظر نمونند و این بحث رو ادامه بدن.ولی به امید خدا تو پستهای آینده تمرینها،سرعت پرواز انواع پرنده و الگوهای رفتاری پرنده ها رو تقدیم میکنم.

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان