اطلاعیه : به تالار گفتگو انجمن بنچ رست و فیلدتارگت ایران IRBFA خوش آمدید ، در صورت بروز مشکل در ثبت نام لطفا مشکل رو در تالار میهمانان اعلام فرمایید تا در اسرع وقت رسیدگی شود ،

گروه تلگرام انجمن به آدرس زیر فعال میباشد https://t.me/joinchat/AAAAAEGwJN61nqzw34Trbw ادرس کانال تلگرامی انجمن Telegram.me/irbfa آدرسهای فوق را در مرورگر خود کپی و وارد کانال و یا گروه تلگرامی انجمن شوید

توجه :................... برای استفاده از مطالب و مطالعه موضوعات باید در سایت عضو شوید .......... برای عضویت لطفا وارد بخش ثبت نام شوید،........... مراحل ثبت نام ساده و کوتاه میباشند. .............. از آنجا که قوانین این انجمن بادیگر انجمنها متفاوت میباشد٫ لطفا قبل از هرگونه فعالیت در انجمن قوانین را به دقت مطالعه فرمایید. هرگونه فعالیت در انجمن به معنای مطالعه قوانین و پذیرش آن میباشد


امتیاز موضوع:
  • 43 رأی - میانگین امتیازات: 3.16
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تیونینگ قدرت و دقت در سلاح بادی(پی سی پی و فنری)
#11
(۱۳۹۵/۰۴/۲۳، ۰۲:۱۹ ب.ظ)PATRIOT نوشته است: دقتش که عالی شده البته کل سیستم واشر پیستون رو هم تغییر دادم ولی دوستان روی مگنوم350همین تیون روانکاری با گریس نسوز رو انجام داده بودن و نتایج در زمینه دقت واقعارضایت بخش شده بود ، یعنی سرعت بالای ساچمه اجازه انحراف و لرزش به ساچمه نمیداد.
البته گذر از مرز سرعت صوت و رقصیدن ساچمه بحثش جداست.

درود

جناب پاتریوت، درخواستم روی ارایه مطالب و توضیحات بیشتر درخصوص بخش فنی کار بود، و اشاره مختصر به نتایج کار دیگران اونهم بدون رفرنس معتبر مد نظر نیست.  لطفا اطلاعات فنی درست و معتبر رو ارایه بفرمایید.

با تشکر

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#12
توضیح فنی خیلی ساده است روان کاری باعث افزایش سرعت پیستون میشه رنجر و بنجامین خودم با حدود ۶۰۰۰هزار شات قدرتش ثابت بود.

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#13
جناب پاتریوت

اینجا با فرومهای دیگه یک مقدار فرق داره و اطلاعات ارایه شده باید کامل و مستند باشه، تا کاربر دچار اشتباه و سردرگمی نشه، برای مثال خیلی راحت بیاییم بگیم راونکاری باعث ...... خوب حالا یه کاربر بیاد بره باروغن زیتون اینکارو بکنه یا گریس پایه مس یا روغن سلیکون یاw40 و .... همه اینا روغنو گریس و ..... ولی نتایج برخی از اونها در استفاده نا بجا میتونه فاجعه باشه پس یا اطلاعات کامل و مستند بزارید یا از ارایه پستهای بی محتوی خودداری کنید.

موفق باشید

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#14
دوستان درود
در خصوص تیونینگ که کاربر پاتریوت اشاره داشتند باید نکاتی رو عرض کنم،
بالا بردن سرعت ساچمه در سلاح بادی کاریه که با روشهای مختلف انجام پذیره و چه در پی سی پی ها و چه در مدلهای فنری و نیتروپسیتون غیر ممکن نیست، ولی موضوع اینه که دقت در همه سلاحها حرف اول رو میزنه و این دقت حاصل هماهنگی پارامترهای مختلف در طراحی سلاحه از جمله گام خان لوله سلاح که متناسب با سرعت خاص محاسبه و طراحی شده ، حالا کم و زید کردن سرعت سلاح در یک بازه مختصر میتونه انجام بشه و بیش از اون نه تنها هیچ امتاز مثبتی نداره بلکه عموما موجب استهلاک و مشکلات فنی و کم دقتی سلاح میشه ،
در کنار این موضوع در مواردی متاسفانه اطلاعات نادرست به کاربران ارایه میشه که برای اونها بجز ادعا در فضای مجازی هیچ گونه پایه و اصول منطقی و حتی مستنداتی برای ارایه وجود نداره،
حتی کار به جایی میرسه که برای فروش یه گریس یا یه واشر سر پیستون متاسفانه دست به دامن ارایه اطلاعات نادرست میشن،
کلا توجه دوستان رو به این نکته جلب میکنم، و این سوال رو از خودتون بپرسید،

ایا مهندسین شرکت دیانا با بیش از 125 سال سابقه و یا مهندسین وایرخ و .... کلا دیگر برندهای مطرح عقلشون به ابن کارا نمیرسه؟ یا نمیتونن بایه گریس کاری این کارو انجام بدن و یا .... صدتا سوال دیگه از همین دست که نتیجتا باید بدونیم که اگه واقع بین باشیم واقعا نباید سیستم فابریک سلاح رو بدون اطلاع فنی و یا بدون دلیل فنی و منطقی ،دستکاری کنیم.

البته راجع به تیونیگ دقت و موارد فنی و اصولی در این تاپیک مطالب مفیدی ارایه خواهد شد ، و توضیح اینکه مثلا نصب رگولاتور برای بهبود شات استرینگ و یا ..... مواردی از این قبیل شامل توضیح فوق نمیشن ،

موفق باشید


ادامه دارد ........

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#15
با سلام
دکترجان صحیح میفرمایید.
در جواب اقا میثم هم که افزایش سرعت را باعث افزایش دقت به دلیل پایداری ساچمه میدونن عرض کنم"
در بحث تیون دقتی هیچ وقت سرعت ساچمه را افزایش نمیدهند!!! شما برعکس این مطلب را عنوان کردید. اگر در تست این دو تفنگی که تیون کردید دیده اید که افزایش سرعت باعث افزایش دقت شده دلیلش سرعت بیشتر نیست . شما ساچمه مناسب برای ان دو سلاح رو هنوز پیدا نکردید اونم بعد فکر کنم گفتید ده هزار شات!!! دوست عزیز همیشه بالاترین دقت در فاصله ای نزدیک به سرعت معرفی شده کارخونه سازنده هست نه حتی کمی بیشتر . اینکه من یک ساچمه ای رو دارم تو این سرعت خوب نمیزنه و با افزایش سرعت دقت بالا میره دلیلش رسیدن سرعت به بالستیک مناسب برای همون ساچمه هست و ربطی به دقت تفنگ نداره . چرا که مجیک پلت اون تفنگ حتما در سرعت بالاتر دقتی کمتر خواهد داشت.

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#16
والو
معمولا قطعه برنجی میباشد که شامل دو یا چند اورینگ که درگاه مخزن ( مخزن رگولاتور در تفنگهای رگولاتور دار) یا همون سوزن والو را در بر گرفته. برای جابجا نشدن سوزن در مسیر رفت و برگشت سوزن یا همون درگاه یک فنر تعبیه شده.
عملیاتی که روی والو صورت میگیرد معمولا در راستای افزایش یا کاهش سرعت مصرف باد که نتیجتا به اقزایش یا کاهش سرعت ساچمه منجر میشود و مهمتر از همه کم کردن پرتی هوا در اثر بازخورد چکش میباشد. وقتی چکش تفنگ در اثر رها شدن فنر به والو ضربه میزند بعد از عمل شلیک هم تا ایستادن کامل فنر مدام والو بخاطر پس لرزه های چکش باز و بسته میشود که موجب پرت هوا میشود.
در بعضی از برندها برای جلو گیری از این پس خوردها امکانات جالبی را فراهم کردند مثلا اف ایکس با گذاشتن چکش در یک باکس و استفاده از فنرچه های کوچک بین والو و چکش به صورتی که فقط یک بار چکش به والو برخورد کند اقدام به این مهم کرده یا دیگر برندی که از والو مغناطیسی استفاده میکند.
اما عموما این پس لرزه در تفنگهایی که دستمون هست دیده میشه مثل پی هزار یا وایرخ و ترکها و کره ایها و ......
برای جلوگیری از پس خورد چکش به والو در هریک از این برندها عمل خاصی صورت میگیرد اما عموما یک اتفاق میافتد. کم شدن پرت هوا بعد شلیک.
در والوهایی که اجازه کار گذاری فنر جدید وجود دارد با جاگذاری یک فنر مناسب میتوان ارتعاش چکش را مهار کرد یا با قویتر کردن فنر سوزن والو یا حتی تنگ کردن مجاری والو که نیازمند تراشکاری هست از این پرتی کم کرد. البته در والوهای پنجره ای مثل هاتسان تنگ کردن والو احتیاج الزام اوری به تراشکاری نیست و میشود بجای تراش یک قطعه جدید اقدام به مسدود کردن پنجره هایی کرد که با مجاری هوا در یک راستا نیستند نمود.
تراش سوزن والو هم بسیار میتونه در تیون مدنظرتون کمک کنه. با ضخیم تراشیدن سوزن یا باریک تر کردن سوزن والو در عموم پی سی پی ها میتوان بدون دست زدن به سیستمهای دیگر تفنگ اقدام به افزایش یا کاهش قدرت تفنگ کرد.
والو یکی از قسمتهای مهم تفنگ پی سی پی میباشد که معمولا عهده دار بیشتر نشتی هاست. هیچ گاه وقتی مخزن به تفنگ متصل نیست یا مخزن خالی است یا در محدوده فشار مجاز برای شلیک نیست اقدام به مسلح کردن و خالی شلیک کردن نکنید. دفرمه شدن میلیمتری والو یا سوزن امکان بلااستفاده شدن تفنگ را درصورت نبود قطعه یدکی دارد. سوتفاهم پیش نیاد منظورم از خالی شلیک کردن موقعی هست که شارژ نداریم . وگرنه شلیک بدون ساچمه با مخزنی که در محدوده مجاز مقدار هوا قرار دارد ممانعتی ندارد. درخاتمه عرض شود که تعویض اورینگهای والو با درجه سختی بالاتر بسیار میتواند در عملکرد و طول عمر والو تاثیر داشته باشد.

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#17
ماشه،
عموما در تفنگها ماشه درگیر با چکش یا سوزنی است که با جمع شدن فنر عقب امده است، هنگام چکاندن چکش یا سوزن ازاد شده و در طول مسیر به چاشنی یا والو یا در فنر پیستونها به پیستون ضربه میزند، همانطور که میدانیم ازاد شدن هر فنر و درواقع ازاد کردن انرژی توسط ان همیشه بطور کامل در جهت مطلوب نیست مخصوصا اگر فنر در مکان خود در مسیر حرکتی دچار اصطحکاک و سایش به دیواره یا گشاد بودن محل حرکت فنر و به طبع اون نوسان غیر مطلوب باشد، درمورد خود فنر در پستهای بعدی خواهم گفت.
ماشه بسیار عنصر تاثیر گذاری در حرکت صحیح فنر میباشد، اگر ماشه همیشه به یک طریق فنر را ازاد کند باعث درست کار کردن ماشه خواهد شد، دلیل پیچیده شدن بعضا ماشه هاهمین فلسفه بی عیب رها کردن فنر هست،
با دانستن مسایل فوق میتونید ماشه جلوی چشمتون را عیار سنجی کنید، گاهی با تعویض فنرهای ماشه ، پلیش قطعات ماشه، گاهی تراشیدن قطعه جدید، اضافه کردن قطعات کربن برای گرفتن الکتریسیته ساکن ، و حتی ماشه های الکترونیکی بسیار سبک، اقدام به ارتقا یا تعویض یا ساخت ماشه جدید نمود.
نکات مهم
ماشه معمولا در دو بعد وزن یا حساسیت ماشه و میزان خلاصی ماشه قابل ارتقا هست، اما سبک کردن بیش از حد ماشه چه در مسابقات چه در شکار و تفریح باعث حوادث ناگواری شده ازجمله عمو زاده خودم که با بی احتیاطی راهی دیار باقی شد و کل فامیل رو داغ دار کرد، پس لطفا اکیدا تا از طرز کار ماشه تفنگتون خبر دار نشدید و یا شدید اما ماکمسیمم حساسیت بی خطر ماشه را تشخیص نمیدهید ، هیچ وقت دست به تنظیمات ماشه نبرید .

تنظیم ضربه فنر چکش در PCP:
صدای ازار دهنده و نا همانگ با تفنگpcp ،؟!!صدای برخورد اهن برخلاف صدای بم و زیبا و البته بلند pcp های معمول!! ضربات متناوب چکش و پرتی باد !!؟
ایجاد تلورانس بین شاتی!!؟
همه این موارد نام برده از عمده ترین تاثیرات فنر چکش است، در بعضی موارد یاد شده عوامل دیگر هم دخیل هستند، اما مهمترین دلیل فنرچکش تفنگ میباشد.
نکات
از جنس فنر چکش خود مطمئن شوید.
به هیچ وجه در کارگاهای فنر سازی اقدام به مشابه سازی اصلی ترین فنر تفنگ نکنید.
با توجه به پتانسیل لوله والو تفنگ اقدام به تقویت فنر کنید.
برای تضعیف فنر هیچگاه زیاده روی نکنید. نباید نمودار سینوسی تفنگ بهم بریزد.
چند راه برای تیون فنر چکش :
میتوانید از جاگذاری واشرهای فلزی در پشت چکش و جلوی فنر از ایجاد پس خورد چکش به والو جلوگیری کرد، لازمه اینکار کوتاه شدن فنر یا تعویض با نمونه کوتاهتر مشابه میباشد.
میتوانید در جلوی والو اقدام به جاگذاری انواع فنر کنید تا از پسخورد و پرتی جلوگیری کنید،
استفاده از هردو روش در یک تفنگ گاهی نتیجه رضایت بخشی نداشته و یکی از این روشها را انتخاب کنید.
هیچ گاه در پشت چکش یا جلوی فنر اصلی از فنر اضافه استفاده نکنید. تلورانسو بالا میرود.
هیچ گاه بدون داشتن کرنو گراف اقدام به دستکاری فنر نکنید، بدون تست چندباره سرعت ، قادر به تشخیص بهترین حالت نخواهیم بود.

فنر در تفنگهای بادی فنری یا spring piston
در تفنگهای sp فنر میبایست با بالاترین استاندارد کار کند لذا معمولا از جنس مرغوب و انواع المانی اون استفاده میشود، همچنین یادش بخیر زمانی فنر تیتان در باز بود که روی فنریها عالی جواب میداد با کمترین تلورانس.
با چرب کردن فنر با گریسهای پایه سنگین ، من برای فنر گریس پایه مس استفاده میکنم، میتوان تا حدودی از لرزش فنر کم کرد، وجود فنرلول تضمین کننده تاب برنداشتن فنر هست ، لذا در صورت تقویت فنر میبایست این قطعه نیز تقویت گردد.
از کار نکردن طولانی یا استفاده طولانی و بدون استوپ، یا مسلح نگهداشتن تفنگ sp یا همون فنری شدیدا اجتناب کنید. هر تفنگ فنری به حداقل دو شلیک در هفته در مناطق گرم و ۵ شلیک در هفته در مناطق سرد احتیاج دارد،
ماکسیمم مسلح نگهداشتن تفنگ فنری یکونیم دقیقه میباشد .

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ
#18
رگولاتور
این قسمت به تفنگهای دارای رگولاتور مربوط میشود.
رگولاتورها در تفنگهای هانتینگ مثل هاتسان ها وایرخ پی هزار اف ایکس والتر۱۲۵۰ و.... عموما به جهت استفاده در مناطق مختلف و نبود شرایط ایزوله کمی ضمخت تر ساخته میشوند که طبیعتا با توجه به کارایی عالین و در بهترین حالت تلورانس چهار متر دارند، اما برای مسابقاتی شدن احتیاج به ظریف کاری است، تلورانس زیر دومتر بر ثانیه و sd نزدیک به ۲
برای اینکار بجز رسیدگی به تمام قطعات ازجمله والو میبایست اختصاصا رگولاتور تنظیم و دستکاری شود.
رگولاتورهایی که دارای بشقاب فنری هستند را میتوان با انواع نازکتر تعویض کرد ، مثلا فنربشقابی والتر در ۱۵ بار صاف میشود، ضخامت ان هم ۰/۵ میل میباشد،
خوب اگر از صخامت ۰/۴ استفاده کنید با ۱۰ بار فشار صاف میشود، درنتیجه دست مارا برای تنظیم فشار بیشتر باز میکند چون به جای مثلا خط کشی که هر ۱۵ سانت مدرج شده ، خط کشی داریم که هر ۱۰ سانت مدرج شده، پس دقت بالاتر میرود.
رگولاتور تیون شده احتیاج به مراقبت روزانه دارد زیرا بسیار زود از کار میافتد و در کوتاه مدت جهت مسابقات جواب میدهد.
در تعداد فنربشقابیها باید بسیار دقت کرد، اینجا صدم سانت مطرحه ، گاهی مجبورید بخاطر پر کردن ۰/۲ میل سایز تمام فنربشقابیهارو عوض کنید،
حتما از انواع مرغوب و بهتره بگم المانی این نوع فنر استفاده کنید.

توجه:

- نقل مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز میباشد
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان